dinsdag 27 maart 2012

Ik hou van Holland!


Deze keer kreeg ik een "vrije"opdracht, wens, van mijn collega.
Kan jij "iets"met Holland als thema maken?
Dit was wel erg leuk om te doen!
De creativiteit kon voluit stromen.
Een molen...een koe...
En dit is het uiteindelijk geworden!
Het tafereeltje is bedoeld voor vrienden van haar die geëmigreerd zijn.
Zo hebben ze toch altijd een stukje Holland bij zich.
De molen was eigenlijk een platte applicatie, die heb ik gewoon dubbel gehaakt.
Opvullen, rondje eronder en klaar.
De koe komt van Ravelry en vind je hier.
Het boerinnetje heb ik gebaseerd op een poppetje dat ik ook op Ravelry vond, het patroontje vind je hier.
Het roeibootje heb ik zelf bedacht net als de ondergrond.
Die heb ik over een schildersdoekje gespannen en ik heb satéprikkers als roeispanen gebruikt.
Het was een leuk klusje, al is Amigurumi ( dat hele kleine haakwerk) niet echt iets voor mij.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk bedacht. Super leuk. Echt een hollands plaatje.
    Krea Bea hoor. Knap gedaan.

    Groetjes Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo, wat heb je dat leuk bedacht én uitgevoerd! Ziet er super leuk uit! (en toch weer een boerderijbeest hè ;-) )
    Die vergeten Nedeland noooooit meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al vindt je het niks, het is een heel leuk tafereeltje geworden.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk, hoe kom je er toch altijd op ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke samenstelling zo, goed bedacht en nog veel beter gehaakt! Lijkt me leuk om te krijgen, zeker als je niet meer in het hollandse verblijft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel creatief! Leuk hoor....daar zal de ontvanger erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit toch ook weer leuk gedaan meid!Ook om dit te krijgen lijkt me toch zo leuk..

    BeantwoordenVerwijderen