zondag 27 mei 2012

Preview tafelkleed

Sinds een paar dagen ben ik bezig om iets vrolijks te haken voor op de ronde tuintafel. Aangezien die in het schaduwgedeelte van de tuin staat, waar weinig kleur is van bloeiende bloemen maar wel weer veel groen, dacht ik dat het tijd werd voor wat kleur in de tuin.

Nu waren we gisteren met mijn schoonouders in Duitsland en ik had onderweg mijn haakwerk mee, want de toeren worden nu wel erg lang dus alles wat ik maar kan doen is mooi meegenomen want wat is er nu leuker dan buiten te zitten met vrolijk kleed op je tafel. Ik probeer nog te zeggen dat haken hip is, maar zoals jullie inmiddels snappen is dat hier tegen dovemansoren praten.  Dit gesprek vind plaats in een grote winkel en we komen tuinkabouters tegen.....mijn schoonvader zegt, nou dan zijn tuinkabouters zeker ook hip! Neeeeeeeeeeeeee.....roep ik verontwaardigd, een tuinkabouter hoort in het bejaardentehuis. Ik zie hubbie en schoonpa wel gniffelen maar besteed er verder geen aandacht aan. Bij de kassa zie ik een tuinkabouter bij mijn schoonouders in de kar en zeg nog....goh jullie gaan dus binnenkort naar het bejaardentehuis???? Ze lachen me vriendelijk toe.

Tijdens het eten wordt duidelijk waarom ze toch zo vriendelijk bleven.....ik kreeg een kadootje!
Weljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......de tuinkabouter!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! Bij hip haakwerk hoort een hippe kabouter zegt mijn schoonvader liefjes....goh waar zou hubbie toch een kind van zijn...grrrrrr!

Tsja.....daar zit ik dan....met een hippe tuinkabouter...@@###@@@##.....ik heb hem maar even tussen de hippe gehaakte cupcakes gezet...zo te zien voelt hij zich wel aardig thuis.  Ik stuurde gisteravond deze foto ook maar even richting schoonouders.....mooooooooooooooooi zegt schoonpaps...allleennn.....jammer dat het er maar 1 is......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Fijne Pinksteren!
Esther

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk zoiets, ik zou maar oppassen waar je mee bezig bent als het richting December gaat!!!

    Je tafelkleed ziet er trouwens heel leuk uit.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel vrolijk staan bij het mooie kleed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tis wel een heel relaxte tuinkabouter.... zo lekker fout !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat leuk!
    Enne...ik weet iemand die kabouters WEL weet te waarderen!
    Je kleed wordt erg leuk, staat heel gezellig zo allemaal op die tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha grappig verhaal! En de tuinkabouter ligt daar precies toch wel happy te wezen op je schitterende mooi tafelkleed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ik mag jou familie wel, zou prima passen in mij familie, ze plagen graag maar wel op een leuke manier. Als ik jou was zou ik een eren plaatsje geven maar wel met een label of iets erbij met: "Van mijn schoonouders gekregen".
    Je kleed wordt erg mooi, lekker vrolijk dat zal de boel zeker opfleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hm, hoe moet ik hier nu op reageren.... ik heb een stuk of 50-60 kabouters op mijn toilet!
    Oké, het zijn anderen, van Rien Poortvliet, maar het zíjn kabouters...
    Ik zou dit exemplaar een gehaakte muts, sjaal en schoentjes aantrekken of zo ;-)
    Mooi kleed wordt het, heel erg hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kleur, lekker fleurig. Leuk kaboutertje hoor, ik denk dat je er nog wel meer kunt verwachten. Jaren geleden ook bij mijn Opa en Oma gedaan, toen ze zoveel jaren waren getrouwd kregen ze een lading tuin kabouters ( ze hadden een grote tuin) en iedere verjaardag, moederdag en vaderdag daarna kregen ze er nog meer. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend hihihi. En hij, de kabouter, misstaat niet hoor bij je schitterende kleed!

    BeantwoordenVerwijderen