dinsdag 22 mei 2012

Telefoonhoesje


Een telefoonhoesje voor mijn stiefzoontje van 10 jaar. Nu kijkt hij al een tijdje naar mijn paarse eigengemaakte hoesje en opeens kwam de vraag: eeeuhhhmmmm kan je die ook voor mij maken in het zwart? en dan wil ik een wit randje ennuhhh oja ook een lusje graag? Maar duurt zeker wel lang he voordat dat dan af is???????
Ik kijk schuin naar hubbie....die zit zowat met opengesperde ogen te luisteren naar zijn zoon....en schud van verbazing zijn hoofd.....ik zeg heel lief...kijk....hij weet mijn werk te waarderen he :D *grijns*. Tegen mijn stiefzoontje zeg ik dat ik het hoesje direct wel even maak.....
Hij was helemaal blij toen bleek dat ik dat inderdaad in een klein half uurtje klaar had. Dat was toch wel heeeeeeeel knap! Hihihhihihi.

Ik heb het hoesje gemaakt als de mijne, met Zeeman Soft en haaknaald 3,25.

1. Haak 12 lossen (of net zoveel tot het dezelfde breedte heeft als je telefoon)
2. Keer en haak in de lossen 12 vasten
3. Keer je werk niet om, maar haak 12 vasten aan de andere kant van de lossen
4. Je hebt nu helemaal rondom  de lossen gehaakt. Ga nu verder met vasten  en blijf steeds rondgaan, keer je werk dus niet meer!
5. Je werk gaat vanzelf omhoog staan als een zakje. Ga net zolang door met vasten totdat je telefoon er helemaal inpast.


HIER kan mijn telefoonhoesje vinden die ik vorig jaar mei haakte en nog steeds heb ik er veel plezier van.

fijne avond nog
 Esther

8 opmerkingen:

  1. Hahahahaha, en dat na het vorige bericht! Hahaha, zijn eigen zoon die dan dit zegt! Geweldig, wat een geniet-moment voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat leuk!
    Hoe lang zal het duren voor Hubbie er ook eentje wil?
    Nu kan hij toch bijna met goed fatsoen niet achterblijven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha dat zei ik ook al ;) maar ik zal hem dat niet aandoen ;)

      Verwijderen
  3. Een stoer hoesje :-) Schitterend toch hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen