vrijdag 22 juni 2012

Jacobus

Jawelllll....mag ik julie voorstellen: mijn allereerste helemaal zelf gemaakte Jacobus!
Hij is klaar, gaandeweg werd wel heel erg duidelijk dat ik nog lang geen breiheks ben....
Het ligt absoluut niet aan het patroon maar aan mijn eigen brei-vaardigheden. Op de een of
andere manier is het patroon zelfs verslavend. Dat is voor mij de enige verklaring waarom
Jacobus niet half af in de hoek is beland. Want o jeeeee....wat heb ik ermee gestoeid.

Ik had al verteld in mijn vorige Jacobus bericht hoe vaak ik het begin heb uitgehaald.
Ondanks jullie tips voor een rondbreinaald, ik ben het gewoon op de gehalveerde pennen
blijven breien. Ik kon niks met de rondbreinaald met die kleine beetjes steken. Maarja
de enige ervaring die ik heb met een rondbreinaald is een grote sjaal voor mijn dochter.


Tijdens mijn vrije momenten op Terschelling ben ik aan het hoofd gaan doorbreien. Dat ging naar
mijn idee heeel erg lekker. Kom je thuis......wil je verder.....zitten de armsgaten aan de voor- en
achterkant! Aaarrrggghhhhhhhhh. Dus alles weer uitgehaald incl de nek, want ik moest wel een herkenbaar stuk terugvinden in al die minderingen en meerderingen. Tellen is blijkbaar ook niet mijn
sterkste punt...... Hierboven zie je Jacobus hersteld met gewoon zijn armsgaten aan de zijkant....

Het lijf klaar! Helemaal blij omdat zowel de achterkant als de voorkant eruit zien zoals op de
instructieplaatjes. Zelfs het aantal steken kloppen! Dus met goede moed verder....kan me niks meer gebeuren toch? Wat kan er nou mis gaan aan benen en armen????


Voila! Klaar! Jacobus heeft armen, benen, een staart, oren......goed he???!!!!
Ahum....okay okay.....het ging niet vlekkeloos.....zucht......ik zal bekennen dat euhmmm
Jacobus dus 2 linkerbenen heeft.....de benen qua steken niet het juiste aantal hadden en ik
ben gaan klooien om het goed te krijgen......bij het maken van de oren de pennen steeds uit
steken vielen....ik 2 steken vergat af te hechten.....oeps.....zijn staart niet is gedaan volgens patroon omdat hij zo klein werd aan het eind, dat ik dacht.....ik vind het wel best, dan  maar niet zoals
het hoort....dus hij is korter en minder dun aan het eind........maar: de armen zijn foutloos!!!!!

Ik ben eigenlijk best trots op het resultaat! Maar nu komt het ergste......mijn dochter moet altijd maar wat lachen om mijn creaties....en wat zegt ze nu? Maaaaaaaaaaaammmmmmm, wat een liefffiiiee!!! Mag ik die ooook?????? De jongste kan mijn creativiteit meer waarderen en loopt met een gehaakt telefoonhoesje van mijn hand en roept ook: jajajajajajaajaja wil je ook eentje voor mij maken???????
Zowaar een glimlach op hubbie's gezicht: wat een leukerd jah!
Nou breekt mun klomp hoor.....vind ik eens iets moeilijk vinden ze het allemaal leuk en willen ze er meer!!!!  Eerst maar even een Jacobus-pauze hoor.....

Jacobus kan bij Annita vinden . Zij heeft het "zijmaakthet" blog en het is superleuk om er eens te gaan kijken......maar pas op.....het is besmettelijk ;) voor je het weet heb je een familie Jacobus in huis.

groetjes, Esther

11 opmerkingen:

  1. Hahaha, de geboorte van een aap valt niet mee!
    Met breinaalden toveren is ook wel wat anders he dan met een haaknaald...
    Toch mag die Jacobus er best wezen!
    Enne, dit kan volgens mij ook echt niet op een gewone rondbreinaald, maar kijk eens bij Aafke ( zie bericht hieronder dat jij hebt weggedrukt...hahaha)zij heeft een hele kleine sokkenrondbreinaald.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelfs zo'n kleintje gekocht....ik kan het niet....zal meer moeten oefenen waarschijnlijk....de volgende Jacobus ga ik gewoon weer op 4 pennen doen hoor ;)

      Verwijderen
  2. Ik heb er ook flink mee geoefend zoals ik al zie in een van de berichtjes is dat ik naar 1 paar sokken de gang te pakken had.
    Het opzetten op rondbreinaalden is ook een slag apart dat kon ik geloof na 3 paar sokken hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar Jacobus ziet er geweldig uit en of nu wel of niet helemaal klopt maakt toch niet uit. Het belangrijkste is dat hij er leuk uit ziet en blijkbaar vinden ze dat in je familie ook, ik vrees dat je er nog wel een paar gaat maken en tegen die tijd gaat het rondbreien prima, want dan heb je de slag te pakken, veel meer is het namelijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, hebben ze eindelijk waardering voor je handwerk? Ze leren het dus nog wel!
    Ik vind Jacobus heel leuk geworden en er goed gelukt uitzien; op naar een hele familie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mega klus is het geworden. Maar wel een super mooie aap. Vind het garen ook zo leuk dat je er voor hebt gebruikt. Wel heel goed van je dat je door bent gegaan, en de volgende moet nu toch een stuk makkelijker zijn. hihi.

    Groetjes Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan me voorstellen dat ze verslavend zijn, ze zijn erg leuk! Hij heeft natuurlijk wel familie nodig he, de nieuwe eigenaren hebben zich al gemeld zo te lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind Jacobus GEWELDIG!!!!!!!
    Super gedaan, echt waar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een prachtige Jacobus gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat is deze leuk, ik ben ook geen breister, ga het ook niet doen, maar Jacobus is helemaal geslaagd bij jou. Op naar de volgende.................
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je mag best fier zijn op je aap!
    En je dochters....ze zullen geduld moeten hebben, maar laat Jacobus rustig bij jou zitten tot je er twee hebt. Wijze woorden misschien om de vrede te houden in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen