vrijdag 8 juni 2012

Klok

Jullie hebben deze klok vast al ergens voorbij zien komen!
Zo vrolijk en kleurrijk.
Ik wilde hem dan ook gelijk gaan maken.
Bij Xenos kocht ik een eenvoudige klok, gisteren kwam ik er achter dat ik er beter eentje bij Action had kunnen kopen, dat scheelt de helft in prijs.
Daar heb  je er al eentje voor maar 3 euro.
Dus laat dat jullie niet tegenhouden om er ook 1 te maken.
Je schroeft simpelweg de wijzers er af, heel voorzichtig, en onthoudt goed de volgorde van de schroefjes.
Daarna verf je met acrylverf de klok, in een bij het haakwerk passende kleur, ik heb hemelsblauw genomen.
Dat is voor als het motief van de originele klok door je werk heen schijnt.
Het haakwerk zelf is vrij simpel.
Wel veel kleurwisselingen en dus aan het eind een hoop draadjes om af te werken.
Ik heb de klok gehaakt met naald 3,5.
Daardoor is mijn regenboog wat lager gekomen, ik denk dat de ontwerper dikker garen heeft gebruikt.
Ik heb ook extra rondes toegevoegd om de juiste maat te krijgen.
Daarna komt het leukste werk, het versieren!
Ik heb ,ook bij Action, rubberen en vilten cijfers en decoraties gekocht.
De gehaakte bloemetjes had ik uit een Anna maar die kan je overal wel vinden.
De kleine houten lieveheersbeestjes kocht ik bij Hema.
Dit alles is met het lijmpistool bevestigd na controle van de wijzers, want die moeten wel vrij rond kunnen draaien.
Al met al maar een paar dagen werk aan gehad.
En het was echt een leuk project om mee bezig te zijn!
Je vindt het patroon met handige tutorials HIER.


groetjes Pauline

8 opmerkingen:

  1. De klok is erg leuk geworden, ik zit dan meteen al weer te denken wat je allemaal voor andere dingen met de klok kan doen. Maar echt: 'Hij ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden meis!!!!! SUPERRRRRRRRRR!!!!!
    Weer iets op mijn to-do-lijstje hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf geworden! Een kunstwerkje waar je toevallig de tijd ook nog op kunt zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk geworden je klok!! Ik had hem ook al ergens gespot en staat ook op mijn veel te lange to-do lijstje......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kom jij toch altijd met leuke dingetjes af! Ik vind die klok super.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een idee! Had hem nog niet eerder gezien. Leuk!!! Waar heb je hem opgehangen????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Absolutely great idea! Wonderfull work, I'm nearly speechless ;-)
    LG Paula

    BeantwoordenVerwijderen