dinsdag 5 juni 2012

Nieuw project: Jacobus

Al zeker een jaar geleden heb ik het patroon van Jacobus al gekocht maar het kwam er maar niet van om eraan te beginnen. Het rondbreien leek me toch wel erg moeilijk. Zaterdag zag ik bij de Zeeman garen liggen waarbij ik direct dacht: dat wordt Jacobus! Dus garen mee en zondag een poging gedaan om te beginnen. Het opzetten mislukte steeds met de rondbreinaald. Krijg maar eens 10 steken op die naald.....dus 4 naalden zonder knop gepakt gisteren. Je raadt het al....het lukte me niet! Die lange naalden, ik kan er niks mee....dus nadat ik in totaal 12 pogingen achter de rug had, vroeg ik hubbie of hij niet die naalden doormidden kon zagen ofzo? Zo gezegd zo gedaan en daar ging ik weer.
Eindelijk de steken erop en goed verdeeld...jaaa zelfs de eerste 10 steken gebreid....en ik pak weer de pen over....trek ik zo aan de verkeerde pen en welja....steken eraf. Onmogelijk om ze weer goed op te pakken na 1 toer...dus maar weer opnieuw. Inmiddels ben ik bij toer 19! Eindelijk is het me gelukt.
Maar het zal moeten wachten tot het weekend voor ik weer verder kan want ik vertrek morgenochtend voor mijn werk naar Terschelling.

Nu was het vorige week zulk mooi weer....zucht....ik hoop dat het wat opklaart deze week hoor.
Vandaag eerst richting Twente. Floortje en Jip gaan op reis naar hun nieuwe huis en ook onze kitten Storm gaat naar zijn nieuwe baasje.
Het is een lief, druk katertje, die mijn bank momenteel behoorlijk toetakelt hahahaahah. We zullen hem wel missen, maar hij krijgt een goed huis en we zullen hem zeker zien opgroeien.

Als laatste wil ik jullie toch ook nog even mijn nieuwe schatten laten zien die ik gisteren  kreeg van een collega die haar zolder aan het opruimen is....ik ben er helemaal blij mee :D


Fijne week allemaal en tot zaterdag!
groetjes Esther

9 opmerkingen:

  1. Wat heb je nou voor vieze beddenpan gekregen??? hahahaa.

    Knap dat je aan het rondbreien bent!
    Vergt inderdaad veel geduld en oefening.
    Ik zal voor je duimen dat het weer wat beter wordt, maar geef je weinig kans....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neeeeeeeeeeeee niks beddenpannen!Hahahahha. Daar heeft iemand jarenlang melk in gekookt....het is zeker 50 jaar oud, als het niet ouder is....ik ben dol op dit soort spullen...het heeft een verhaal in zich...past precies bij mijn oude tupperware spulletjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik dacht.... wie is Jacobus.... maar ik heb 'm gevonden ;-)
    wel echt mooie kleurtjes ! Balen dat het rondbreien je niet lukt, het lijkt me toch handiger om een echte rondbreinaald te gebruiken, dan floepen die steken er niet steeds af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gestoei met breinaalden meid.
    Maar de aanhouder wint, je bent al bij toer 19!

    Lief van je collega! Mooi en heel nostalgisch, ik hou daar ook wel van :-)

    We gaan duimen voor mooi, sowieso droog, weer op Terschelling hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rondbreien blijft wat lastiger vind, maar je kan er wel erg leuke dingen mee maken, ben ook benieuwd hoe dit project zal groeien. Wat een schattig katje, jammer dat ie niet meer bij jullie zal wonen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh ik wou dat ik wat beter kon breien, want wat is hij leuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat je inderdaad beter overweg kan met een rondbreinaald, zo te zien kan je het prima op sokkenrondbreinaalden doen ik heb er zelf 2 een van 2.5 mm en een van 3.75 mm. Ik heb toen ik in het ziekenhuis lag mezelf geleerd met deze naalden te werken en nu zou ik niet anders meer willen. Ik hoop dat je op Terschelling mooi weer heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leer je, met vallen en opstaan ;-)
    Ik ben superbenieuwd hoe je Jacobus eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met korte naalden gaat bij mij ook beter dan met een rondbreinaald. Ben benieuwd om Jacobus in volle ornaat te zien.
    Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen