woensdag 13 juni 2012

Sunshine award

Wij kregen van Angelique van het blog Made with love de Sunshine award!
Ontzettend bedankt Angelique dat je aan ons dacht, dat was een erg leuke verrassing!

De regels voor deze award zijn:
-Bedank degene(n) waarvan je de award hebt ontvangen
-Geef antwoord op de 10 vragen
- Nomineer 10 nieuwe blogs en laat ze weten dat ze de award hebben gekregen.

Hier komen onze haakheks-antwoorden. Eerst komt Haakheks Esther en daarna Haakheks Pauline:

1. Wat is je favoriete dier?
Hmmm ik heb een aantal favoriete dieren. Ben een echt poezenmens. Een van de dieren waar ik graag naar kijk zijn de futen. Het is prachtig te zien hoe ze rond zwemmen met de kleine gestreepte kuikens op hun rug. Hier in huis zal je vooral leeuwen tegenkomen omdat hubbie een groot liefhebber is van leeuwen.

2. Wat is je favoriete getal?
Het getal 7 heeft mijn voorkeur, vraag me niet waarom, is gewoon een gevoel.


3. Wat is je favoriete non-alcoholische drankje?
Ik drink altijd sinas ( tenminste naast de koffie en mint thee) , heb geen voorkeur qua merk, als het maar sinas is. Af en toe heb ik een tijdje een uitstapje naar iets anders en dat is dan altijd ijsthee.

4. Twitter of Facebook?
 Ik heb zowel een Twitter als Facebook account, maar ik gebruik Twitter zelf heel erg weinig, ik volg voornamelijk een aantal nieuwsgerichte twitteraars en owja het weer.
Facebook ben ik veel vaker te vinden, spreekt me meer aan als hyves. Het leuke eraan is ook dat ik zo heel makkelijk in contact kan zijn met een aantal vrienden in het buitenland.

5. Wat is je passie?
Uiteraard komt mijn gezin op de eerste plaats, maar daarnaast heb ik een aantal passies: borduren, haken, tupperware en natuur. De ene keer staat de een meer op de voorgrond dan de ander. Jugendstil en Art Nouveau kan ik uren naar kijken....maakt me helemaal blij.....Mucha, Klimt, Tiffany....jah dat kan je dan ook wel een passie noemen he ;)

6. Krijgen of geven?
Een mens hoort in balans te zijn, daarbij hoort krijgen en geven. Nu ben ik wel een zorgzaam type dus daar komt veel geven bij....

7. Wat is je favoriete patroon?
Ik ben gek op de patronen van Jeremiah Junction. Daarnaast ben ik gek op oude merklappen, historische patronen dus. Ben gek op dingen waar een betekenis achter zit. Qua haken heb ik geen favoriet, doe vooral veel inspiratie op bij Lucy van Attick24.

8. Wat is je favoriete bloem?
Pioenrozen.

9. Wat is je favoriete dag van de week?
De zondag. Opstaan en alles is nog stil buiten....weten dat je niets hoeft....de hele dag voor je ligt en je kan bepalen wat je gaat doen.....soms is dat een pyamadag...heerlijk de hele dag wat omrommelen en wat borduren of haken.

10. Wat is je favoriete land?
Heel moeilijk om daar een keus in te maken. Ik vind Scandinavie prachtig, fijne landen om te zijn. Maar ik heb 4 jaar geleden ook een rondreis kunnen maken door Amerika, voornamelijk de South West....en daar ben ik compleet verliefd op geworden. Ik had helemaal niks met Amerika maar sinds die reis.....zoveel tegenstellingen gezien.....pracht en praal met daar tegenover armoede....het heeft allemaal erg veel indruk op mij gemaakt. Ik zou graag nog eens terug gaan.....wie weet kan dat ooit....(als ik met pensioen ben ofzo of de loterij win  hahahaahah)

Esther

1.Wat is je favoriete dier?
Natuurlijk is dat de poes!
Ik heb een fantastisch,lief en grappig Abessijner poesje met 3 pootjes en kan me niet meer indenken dat ik ooit zonder kat heb geleefd!

2.Wat is je favoriete getal?
20! Mooi rond en ik ben op de 20e geboren , net als mijn eigen dochter.

3.Wat is je favoriete non-alcoholische drankje?
Heel saai maar dat is dus koffie!
Graag met een plat schepje suiker en een wolkje melk.
Het liefst rond 9 uur in de ochtend.

4.Twitter of facebook?
Uhhhh...sorry...ik heb ze allebei niet.
Voor mij is blogger al ingewikkeld genoeg! ;)

5.Wat is je passie?
Creatief bezig zijn op alle denkbare manieren. Dat is ook muzikaal.
Ik zou niet zonder kunnen leven!
Natuurlijk ben ik ook dol op mijn vriend en mijn kinderen en kan ik ook niet leven zonder mijn vriendinnen.

6.Krijgen of geven?
Ik ben van nature wel een gever...maar iets krijgen is ook super leuk, vooral als het met aandacht en kennis van jou als persoon is uitgezocht.


7.Wat is je favoriete patroon?
Niet speciaal eentje.
Ik vind heel veel leuk wat er op internet en dan vooral Ravelry is te vinden.
Qua borduren is mijn HAED  Fairy bubbles van Josephine Wall mijn favoriet.

8.Wat is je favoriete bloem?
Elke bloem die ik krijg is welkom!
Vroeger was ik dol op lelies, nog steeds mooi hoor maar ze geven zo af!

9.Wat is je favoriete dag van de week?
De vrijdag!
Dat je bij het opstaan al weet dat je de volgende dag uit mag slapen...dat je die avond lekker laat naar bed kan, kortom dat het weekend dan voor de deur staat!

10.Wat is je favoriete land?
Moeilijk, ik heb er een hoop bezocht.
Scandinavie is prachtig en ik zou graag nog eens naar Schotland gaan.
Maar mijn mooiste vakantie ooit was in Kroatië!

                                                         Pauline


Nu moeten we dus eigenlijk dit award gaan doorgeven....maar we zien om ons heen dat al velen het award hebben gekregen en het blijft ook heel erg moeilijk wie je daar nu uitpikt.
Daarom hebben we besloten om dit award symbolisch aan al onze volgers op te schenken. Jullie maken allemaal de meest prachtige dingen en we bezoeken jullie blogs graag.

2 opmerkingen:

  1. Dames, jullie verdienen deze award hoor!
    Wat leuk om van jullie allebei zulke uitgebreide antwoorden te lezen! Dat is al net zo leuk als jullie blog volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie verdienen hem zeker!!!
    Leuke antwoorden!!!!!!

    Enne Pauline .... zeker eens naar Schotland gaan hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen