maandag 29 oktober 2012

En jawel..weer een muts!

Voor mijn dochter heb ik deze hippe muts gebreid.
Ik heb hiervoor dik garen Nona gebruikt van Wibra.Dat is een mengeling van acryl en wol.
Op een rondbreinaald 10 van Zeeman is het gelukt.
Er zit een ajourpatroon in.Maar met dit garen valt dat niet zo op.

Dat garen viel sowieso nog niet mee, je hebt er vrij veel van nodig en het is ook wat aan de zware kant.
Hopelijk krijgt ze er geen nekhernia van! :)
Gelukkig zal mijn model niet protesteren, ze begint zelfs al een klein lachje te vertonen nu ze van die stoffige zolder is gehaald en regelmatig op de foto mag!

Ik denk er over een wedstrijdje uit te schrijven om haar een naam te gaan bezorgen.
Maar dan moet ik eerst een leuk prijsje voor jullie hebben.
De give-away voor ons blog laat nog even op zich wachten...helaas is nummer 100 met de Noorderzon vertrokken!
Bovendien gaat het met de renovatie van de andere heks nog niet echt lekker, dus tijd is ook een grote factor hierin.
Maar heb geduld, het komt er zeker aan!!


                                                groetjes Pauline

4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige hippe muts:-)
    De kleur is ook geweldig!

    Waar is nummer 100 nou? Vast gevlucht vanwege het weer en aan het overwinteren hihihi
    Joh voor je het weet stijg je er ver boven uit hoor!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha ha dat is zeker niet te hopen dat ze er een nek hernia van gaat krijgen want je hebt zo je best gedaan en het ziet er geweldig uit. en de vergane 100e weet niet wat ze mist poeh

    doe jij ook rustig aan hoor want wat in het vat zit....

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nah, je ziet toch zo wel dat ze Eva heet? Ow, verpest ik nu je wedstrijd? Sorry! :p
    Leuke muts heb je weer gemaakt, lijkt me een erg warme. Mooie kleur heb je er voor gekozen.
    Nog even en je bent geen haakheks meer, maar een haakMUTS, maar ja, die bestaat al...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. no 100 is weer terug !! ik zie 100 volgers hoor! geraldine is de 100e..

    een nekhernia van een muts ahahahahahaha je weet het mooi te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen