zondag 7 oktober 2012

Nederlandse vertaling patroon appel

Soms kom je van die patroontjes tegen dat je denkt....jaaaaaaaaaaa....die wil ik maken.
Dat had ik nu ook bij het patroontje dat Jeanet plaatste van Blij dat ik brei, DIT berichtje bedoel ik.
Ik direct garen gezocht ( hoezo zoeken zou mijn man zeggen, het staat overal ;) ) en nu had ik alleen nog rood garen voor pen 2. Okay dat was me een gepriegel....heb even gedacht ik haal het weer uit, maar hij werd mooi! Hahahah....dus afgemaakt in twee uurtjes ofzo. Heb eenmaal uitgehaald trouwens omdat de rondbreinaald me niet aanstond en toch 4 pennen heb gepakt. Ben ik blijkbaar met gepriegel handiger in. Okay het is een klein appeltje.....okay ik denk nu....wat moet ik ermee in deze verbouw chaos.....wat moet je ermee als de verbouwing klaar is hahahaha.....maar hij is zo leukkk!







Voor degenen die breien vanuit het engels lastig vinden, heb ik voor de liefhebber het vertaald.
Het patroon is van Naturalsurburbia.




Vertaling van de appel op http://www.naturalsuburbia.com/2011/07/apple-knitting-pattern-tutorial.html, op deze site zie je foto’s die het patroon verduidelijken.

Patroon appel:
De grootte van de appel is afhankelijk van het garen en naalden die je gebruikt.

Zet 10 steken op en verdeel ze over 3 naalden.
Ronde 1: brei recht
Ronde 2: brei recht  in de voorkant en achterkant van elke steek (20steken)
Ronde 3: brei recht
Ronde 4: brei recht in de voorkant en achterkant van elke steek (40steken)
Ronde 5: brei recht
Ronde 5-15: brei recht
Ronde 16: brei recht en vermeerder 4 steken verdeeld over de hele ronde (44steken)
Ronde 17-19: brei recht
Ronde 20: brei 1 recht, brei 2 samen, herhaal dit hele ronde en eindig met 2 steken recht breien (30steken)
Ronde 21: brei 1 recht, brei 2 samen, herhaal dit hele ronde (20steken)
Ronde 22: brei 2 steken samen, herhaal dit hele ronde (10steken)
Ronde 23: brei recht

Vul de appel terwijl je hem nog op de naalden hebt. Vorm hem mooi rond als een appel. Zorg dat je een lange draad houdt en knip deze af. Haal deze draad met een naald door de steken, verwijder de naalden en trek strak aan. Je kan de appel eventueel nu ook nog vanaf de onderkant bijvullen.
Ben je tevreden met de vorm, steek de draad van boven naar beneden en naai ook die opening dicht.

Voor het stokje pak je 2 pennen, pak twee steken op de bovenkant op, maak de bruine draad vast en brei het stokje: steeds 2 steken recht. Maak hem zo lang je wilt, mijne is ongeveer 2 cm, en haal de draad door de twee steken, stop alle uiteinden goed in.

Het blad:
Zet 3 steken op.
Toer 1: brei recht in de voorkant en achterkant van de eerste steek, 1 averecht, brei recht in de voorkant en achterkant van de laatste steek (5 steken)
Toer2: brei recht
Toer3: brei recht in de voorkant en achterkant van de eerste steek, 1 recht, 1 averecht, 1 recht, brei recht in de voorkant en achterkant van de laatste steek (7steken)
Toer 4: brei recht
Toer 5: brei recht in de voorkant en achterkant van de eerste steek, brei 2 recht, 1 averecht, 2 recht, brei in de voorkant en achterkant van de laatste steek (9steken)
Toer 6: brei recht
Toer 7: brei 4 recht, 1 averecht, brei 4 recht
Toer 8: brei recht
Herhaal toer 7 en 8 3x.
Toer 15: brei 1 steek recht, brei 2 recht samen, 1 recht, 1 averecht, 1 recht, brei 2 recht samen, 1 recht (7steken)
Toer 16: brei recht
Toer 17: 1 recht, 2 samen breien, 1 averecht, 2 samen breien, 1 recht (5steken)
Toer 18: brei recht
Toer 19: 2 recht samen breien, 1 averecht, 2 recht samen breien (3steken)
Toer 20: brei recht
Toer 21 : brei 3 steken samen en hecht af, iets langere draad houden zodat je hem daarmee aan de appel kunt naaien. Dit vond ik de makkelijkste manier. Hecht het andere draadje af.

Fijne zondag, Esther

11 opmerkingen:

  1. Daar zou je toch zo in bijten. Ziet er mooi uit. Fijn voor de breisters dat je het vertaald hebt. Ik hou het bij het haken anders weet ik helemaal niet meer waar ik het eerste aan moet beginnen. Is nu al zo moeilijk met al die leuke patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk appeltje! Dit ga ik zeker ook proberen. Jullie pompoentjes zijn ook al getest en ze liggen in de schaal te pronken nu. Deze appel zou er ook goed bij passen. Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die pompoentjes blijven leuk he, ik heb ze toch maar uit de kast gehaald ondanks de verbouwing ;)

      Verwijderen
  3. Wat je ermee moet? Nog meer klein fruit bijmaken natuurlijk en een fruitschaaltje of -mandje opmaken :-) (en vooral VEEEEELLLL en dat dan overal in het huis neerzetten gnagna)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whahahahaha jaaaa de peer gaat nog volgen, maak me maar gek!

      Verwijderen
  4. Jeetje, met 4 naalden!
    Dat lukt mij nog steeds niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wie weet ga ik nog kerstballen breien whahahahahaaa

      Verwijderen
  5. Hoi!
    Dát is leuk! Ik zet gelijk het linkje erbij voor de Nederlandse vertaling :-)
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik zie ook een hele fruitschaal ontstaan hoor hihihihihi
    Ennnnnnn een hele kerstboom met gebreide ballen hahahahahahahha

    Hij is echt waanzinnig leuk!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen