donderdag 25 oktober 2012

Stress reductie

Hallo allemaal,

Wij vallen hier van de ene ellende in de andere met de renovatie. Het zit niet echt mee en we zijn inmiddels al weken verder. Mja velen hadden het vantevoren al gezegd, meis renovatie? er wordt altijd meer ellende ontdekt dan alleen aan de oppervlakte....en zo is het ook. We gaan nu naar de volgende stress-level, namelijk de vloer moet er tot halverwege de kamer uit om een balk te vervangen onder de vloer.....maandag moet de kamer leeg zijn....aaarrgghhhhhhhhh.
Maar goed...ik kan haken dus probeer ik dan maar mijn stress weg te haken....afgelopen weekend heb ik maar weer eens de haaknaald ter hande genomen met dit resultaat:

 De jongste vroeg of ik misschien een creeper kon maken??? Een wat???? Opeens ging me een lampje branden, had de andere haakheks ook al niet zo'n gek ding gehaakt?? Ik zoeken en ja hoor daar was hij...de jongeman keek mee op ravelry en riep toen dat een telefoonhoesje ook te gek, cool, vet, gaaf was??!!! Ik blij want dat is zo gepiept immers. Alleen geen goede patronen beschikbaar, dan maar zelf bedenken. Hoesje gehaakt en creeper is van vilt, eerst erop geplakt en daarna met steekjes vastgezet.

Natuurlijk kon ik het ook niet laten om met de petit fours te beginnen. Zwart vilt zat in mijn rommellaatje maar wit vilt zit in de viltbak, die ergens achterin een slaapkamer staat opgestapelt....alle spullen van zolder en de slaapkamer die leeg moest staan er gezellig voor...dus het stukje vilt met mint erop komt later wel.  In mijn kast had ik nog een bonbonschaaltje van...jawellll tupperware....hahahaha...leuke combi toch van beide verslavingen?

fijne dag allemaal groetjes Esther

10 opmerkingen:

  1. enorm leuk gehaakt voor je manneke en de petit fours mogen er ook zijn ♥
    ik wens je nu eerst veel succes met de verdere voortzetting van de renovatie ( ieksssss)

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig meis zo een renovatie.
    Volgens mij is er geen eentje die niet tegenvalt en altijd meer werk met zich meebrengt dan voorzien was ;-)

    Maar even goed heeeeerlijke leuke petit fourtjes en een stoer telefoonhoesje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè getver, als het zo tegenzit met renoveren. Dan kun je inderdaad wel wat (lees: een berg) ontsressingsmiddelen gebruiken; haken is dan wel één van de beste :-) maar pas op dat je niet zelf gerenoveerd moet worden, want haken zorgt ook voor slijtage (hè andere haakheks :p ).
    Mooie petit fours en gaaf telefoonhoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw petit-fours zien er ooook smakelijk uit!
    En wat leuk dat je ook een "creeper"hebt gemaakt!
    Jammer dat ons jaarlijkse uitstapje nu niet doorgaat he...
    Gaan we nog wel inhalen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, en zet dat patroontje even heel gauw op ons blog!!
      Kan ik het ook gaan haken voor mijn jongste!!

      Verwijderen
    2. Even heel gauw, zegt ze, hahahaaha komt eraaaaan.

      Verwijderen
  5. Vervelend als de renovatie zo tegen zit. Ga maar af en toe lekker haken om de stress te ontlopen. Morgen weer een nieuwe petit four. Ze staan leuk op je schaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even door de zure appel heen bijten,maar dan ben je wel voorlopig weer van alles af moet je maar denken!Achter de wolken schijnt de zon en tot die tijd gewoon lekker tussendoor even relaxen en een petit fourtje haken;-)

    succes en sterkte ermee verder:-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Creeper...het zegt mij niks. Misschien dat onze kindjes er te jong voor zijn?
    Balen van de balk. Als het straks allemaal netjes is....kan het huis weer jaaaaaaaren mee;-)
    De petit fourtjes zijn mooi geworden.
    Nog heel veel succes met het huis.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, ik voel mee met je renovatie! Wij gaan binnenkort ook onze badkamer compleet uitbreken... ik hou m'n hart al vast! Wel leuk dat je ondertussen toch wat kunt ontspannen met het haken.

    BeantwoordenVerwijderen