dinsdag 23 oktober 2012

Uit de doos van Moos!

Laatst zag ik bij Moos een hele gave sjaal!
Eerst dacht ik dat het dezelfde was als de herfstcol bij "blij dat ik brei", maar dat was niet zo.
Moos had het gewoon uit haar blote hoofdje gedaan.
Het principe is wel hetzelfde.
Je haakt een heleboel granny's ( ik heb er 16 gebruikt ) en die naai je aan elkaar, vervolgens haak je er granny stripes omheen.
En dan zo lang en breed als je zelf wil.
Tot slot een sierrandje en je bent klaar!
Ook bij Drops kan je een voorbeeld zien van deze col/shawl.
Ik heb gemêleerde wol Royal van Zeeman gebruikt, wat bollen (die ik had gekregen) van Beyer en een bol grijs van Action.
Helaas zie je bij mij de granny's niet zo goed.
Maar ach, ik ben al met een andere bezig!

Hoe vinden jullie trouwens mijn model???
Ik wil het jullie niet aandoen om zelf steeds te poseren :)
En deze arme pop ( een looppop) lag al jaren op zolder.
Zo zielig...mijn dochter had een hekel aan haar!
Ze heeft zelfs geen naam!
Dus bij deze.....hoe gaan we haar noemen???? :)

                                                        groetjes Pauline


11 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal!

    De pop kijkt nog niet echt heel erg vrolijk, al lijkt ze dit keer wel vrolijker te zijn dan voorgaande keren, misschien is ze langzaam aan het vergeven dat ze zo lang op zolder heeft gelegen en dat er nooit met haar gespeeld is :p
    Ik stel Sjaan voor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach nee!!!
      Geen Sjaan, dat is zo oubollig!
      Dat kunnen we haar niet aan doen.
      Mijn vriend vindt haar een Oost-Europees uiterlijk hebben...mmm, Tatjana?
      Svetlana?

      Verwijderen
    2. hahaha, kijk dat gaat er meer op lijken!
      Want zeg nou zelf, ze verdient na die droeve jaren op zolder toch wel een mooiere naam dan Sjaan!

      Verwijderen
  2. Je sjaal is SUPER geworden meis!!!!!!
    Gewoon er lekker op los haken en zie hier een fantastisch resultaat!!!!!!

    Sjaan .... ik ga met Angelique mee .... vind het wel wat hebben hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de sjaal is leuk!!
      Bedankt voor je idee!
      Maarre... Sjaan sjaal...gaat hem niet worden!

      Verwijderen
  3. ja ik zag hem bij moos zo gaaf!! de jouwe ook pauline

    laten we HEM pink floyd noemen ☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke sjaal !
    oww pink floyd.. das lang geleden.. ben nog naar een concert geweest in de kuip..
    ga gelijk een cd opzetten !!
    noem die pop gewoon blondie of zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liselotte is een mooie naam voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen