zaterdag 10 november 2012

Ouderwets


Ja je zult het niet geloven maar ik ben kastrandjes aan het haken. Kan het ouderwetser?? Nehhh denk het niet. Ik zal even uitleggen wat er is gebeurd.......want uitleg is nodig, kastrandjes is iets wat ik altijd zo erg heb gevonden en nu zit ik er nota bene een aantal te haken...aaarrrggghhhh...zou mijn dochter dan toch gelijk hebben.....ik ben oud......okay...genoeg....waarom kastrandjes.

We wonen in een oud huis, wat nu natuurlijk heel modern is qua isolaties enzo sinds de renovatie, maar toch....het is en blijft een oud huis met een kelder. Ben al jaren blij met de kelder en ook de kelder heeft een verfbeurt gehad, hij is weer mooi wit, planken zijn zonnig geel en alle voorraad in vooral ouderwetse tupperware ( hoe kan het anders) keurig in het gelid.
Hubbie vond geel nu niet echt kunnen ( zelfs de trap is zonnig geel en daar word ik toch zo vrolijk van) en begon al te praten over rood-wit geblokte randjes die langs de planken horen???? Euhhmmm nouuuu laten we dat maar niet doen dus ik aan de haak.
Het proefrandje wat jullie zien past trouwens precies op een kort zijstukje dus ik kan me helemaal uitleven hahahaaa. Het moet nog natgemaakt worden en keurig opgespannen, maar eerst wil ik nadenken over hoe ik het kan oppimpen om het toch een nieuwerwets iets van te maken.

Dus suggesties, ideeen, ze zijn van harte welkom! Het patroontje heb ik gevonden bij Hallo Peetje, HIER, kan je het vinden. Ik heb niet al die picootjes erom heen gehaakt dat werd me iets te druk.

Fijne zaterdag, groetjes Esther

4 opmerkingen:

  1. neeeee houden zo dat past er gewoon helemaal bij zeg ik heb in mijn kast een randje gnif......lekker tuttebollig leuk
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor Esther, niks niets tuttebollig of zo. Gewoon leuk!! Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die kastrandjes meis!
    Niks tuttig of ouwerwets maar helemaal HIP :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks mis met kastrandjes! Ikzelf heb er ook in mijn kasten, zelfgehaakte en ik vind ze nog altijd mooi, als zijn ze al wat jaren oud. Het is weer helemaal in, gewoon doen als je het zelf leuk vind Esther. Bovendien is het heel mooi wat je daar gemaakt hebt. Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen