vrijdag 23 november 2012

Petit-fourtjes

Deze petit-four vond ik persoonlijk een stuk minder.
Eenvoudig en wat saai.
Maar het staat natuurlijk evengoed wel leuk op de etagere.
Het op elkaar naaien was een lastige klus.
Bij mij puilt de vulling er een beetje uit, zal dat maar eens snel aflikken...mmm

Kortom ik ben er niet zo tevreden over.
En dat zint een haakheks natuurlijk niet!
Ik had ook weinig tijd, heb hem pas gisteravond nog snel gehaakt.
Ik maak er nu ook maar geen 2 meer, dat kan later altijd nog wel!
Hopelijk gaat de nieuwe petit four me beter af.

                                           groetjes Pauline

Ik was deze week dus eens wat sneller, want deze was vorige week vrijdag al af! Bij Pauline komt de vulling eruit puilen en de mijne was eigenlijk te krap, maar een beetje trekken enzo....en
voila....zo kan ie ook passend worden...hihih.....volgens mijn dochter moeten er kraaltjes op...wie weet....is dat eigenlijk heel geen gek plan, zie je gelijk de steekjes die ik erdoorheen heb gestoken om hem platter te krijgen niet meer.


Je ziet de allereerste petit four op de achtergrond....ook hier hebben hubbie en dochter een duidelijke mening over....het is een gedrocht....ziet er niet uit....maak hem overnieuw of gooi hem weg.
Zoals jullie inmiddels wel weten krijg ik altijd dit soort plagende opmerking ( "ik steek het in de fik" blijft de meest favoriete hahahaha) maar in dit geval hebben ze wel een beetje gelijk.
Alleen die rode is met katoen gemaakt en past gewoon niet qua kleur bij de rest. 
Op Pinterest kwam ik deze foto tegen:
 Ziet er geweldig uit!
HIER vind je nog veel meer foto's, de cakejes worden gemaakt voor liefdadigheidsprojecten. Ennnnn ik zie daar ook de nieuwste petit four tussen staan in het geel....hmmmm Grietje heeft een betere kleur uitgekozen....paars is veeel mooier!
groetjes Esther

6 opmerkingen:

  1. Hi hi samen hebben jullie een goede macaron. Maar een beetje extra vulling is wel lekker hoor. Ik heb ze op elkaar gelijmd, vond ik veel makkelijker. Op naar de nieuwe, die is niet echt petit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dames, allebei alles op alles zetten om van de nieuwe een waar kunstwerkje te maken ;-) Veel Haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou dames toch goed gedaan hoor ze zien er beide hartstikke leuk uit HET is nog altijd handwerk en dat is het mooie ervan
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het met Jenneke eens heksjes!
    Hoe dan ook zijn ze leuk! Misschien niet perfect maar daardoor des te leuker!!!!!!

    Ik ben al lang afgehaakt hihihihi .... heb het even helemaal niet petit fourtjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So viele verschiedene, da kann man sich ja gar nicht entscheiden. Die sehen toll aus.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De petit Fourtjes hoeven toch niet perfect te zijn?.. Ik vind het wel heel grappig dat ze zo verschillend zijn...

    groetjes, tine

    BeantwoordenVerwijderen