zaterdag 8 december 2012

Goeiemorgen.

Ondanks de sneeuw is het hier nog steeds donker en het is koudddd, het vriest nog steeds -7C brrrrrr.
Gelukkig is het qua sneeuwval meegevallen hier, we hadden voor de zekerheid donderdagavond alle boodschappen al gedaan dus hoeven we er vandaag niet uit. Alhoewel, ik wil nu toch wel een kerstboom halen!!! Het huis is al gezellig versierd met kerstspulletjes, ik word daar altijd zo blij van.

Waar ik ook blij van werd zijn de gnooms die ik heb gebreid. Ik vind ze zooooo leuk. Ik wil er nog veel meer breien. Ik heb ze niet met 4 naalden of een rondbreinaald gemaakt, nee gewoon op 2 pennen en dat gaat prima want de naad is amper te zien. Ze werden te groot voor een kurk, dus hubbie heeft uit een grote gedroogde stok die ik nog had liggen, stukjes gezaagd. Zo krijg je dat de 1 wat krommer is dan de ander maar dat maakt het juist leuk. Ze zijn voor iemand gemaakt, als 1 van de vele adventkadootjes. Dus als ik even tijd heb ga ik ze ook voor mezelf breien.

Voor de neus heb ik geen houten kraal gebruikt, maar gewoon zo'n bolletje wat je kan plakken, zat ooit eens in een knutselpakketje van de Action. Aan de punten zitten een zilverkleurig sterretje wat ik van een oud armbandje van mijn dochter gesloopt heb.....( ja met toestemming hahahaha)

Het patroon vind je HIER op Ravelry. Ik heb het gevonden via Jeanet KLIK, die een blog heeft waar je zoveel inspiratie kan halen!  Ze plaatst elke dag erg leuke dingen en ideeen.

Fijne zaterdag allemaal, groetjes Esther

5 opmerkingen:

  1. Fijn hé, die gnooms maken, we hebben ze vorige week op het clubje samen gemaakt op mijn voorstel :) Ik heb er 2 maar zou er ook nog veel meer willen! Als je een pijpenrager in de muts steekt kan je ze in alle vormen zetten die je wil.
    Veel plezier, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die schattig. Kan me voorstellen dat je er wel meer van wil maken .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn grappig!!!
    Hier is het ook erg koud, maar dat is prima handwerkweer!
    Lekker met een brei of haakwerk op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk!
    Als je blij wordt van een kerstboom, zou ik zeggen: doen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. grappig hoor, om in je boom te hangen! fijne avond nog. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen