woensdag 26 december 2012

Toilethoedje en andere gekkigheden

Nee, met kerst doen wij niet aan cadeautjes ( wij is het huishouden van haakheks P ).
Maar het is natuurlijk wel leuk om iemand te verrassen!
En dat doe ik het liefst met iets zelfgemaakts.
Elk jaar maak ik een kerstpakket voor mijn vriend die het hele jaar hard werkt maar door zijn werkgever nooit eens zo'n blijk van waardering krijgt.
En daar geniet ik van!
Steeds dingetjes verzamelen en in een doos stoppen.
Haha, ik begon met een kleine doos maar ben inmiddels 2 maten verder!
Gelukkig komt hij vandaag want anders had hij een verhuisbedrijf moeten huren om de doos mee te krijgen.
In zijn doos zitten natuurlijk een Tomte , een beetje geluk kan hij best gebruiken!
Maar ook een rol toiletpapier MET hoedje!
Echt lollig om te haken.
Ik ben van plan er een patroontje van te schrijven want deze heb ik ook bijna zelf bedacht.
Het was van een heel oud patroon.

Mijn jongste heb ik ook weer blij gemaakt.
Jullie weten vast wel dat hij fan is van het spel Minecraft.
Ik heb al meer gekke dingen voor hem gehaakt.
Echte goodies!
De minecraft-cake vond hij geweldig,( zie een aantal berichtjes terug) maar ik had nog meer!
Een squid ( inktvis) en een lavablok.
Nu nog het schaap riep hij...jaja, aan dat onding ben ik al begonnen maar mijn wit is opgegaan aan de baarden van de tomtes, dus hij zal geduld moeten hebben.
De patroontjes voor minecrafthaaksels vind je HIER en HIER.

                         Fijne kerst nog verder!
                         groetjes PAULINE

6 opmerkingen:

  1. Ohhh dat toilethoedje roept echt nostalgie op
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een lieverd om voor je vriend zo'n diskreet hoedje te maken :-)
    Ik vind het super dat je voor hem een alternatief kerstpakket maakt, om te laten zien dat jij hem wél waardeert (wat een **** die werkgever van hem).
    Volgens mij zit je zoon met die haaksels te spelen als hij achter de pc zit te wachten tot het spel geladen is ;-) Ziet er grappig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe lief om voor je vriend zo'n hoedje te maken dat hij kan meenemen :) Dat zal hij zeker en vast appreciëren, en zeker alles wat in je verrassingsdoos nog zit!!
    Ook je zoon hoeft niet te klagen dunkt me wat verwennerij betreft Paulien...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. owwwwwwwwwwwwwwwwwwww wat lief van je pauline dat jij je vriend dan maar eens in het zonnetje zet ipv die zeer gulle gever ( ahum) van een baas, ik vind het enorme leuke dingen wat je op de foto hebt gezet en dat haak hoedje is een fantastisch idee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tja, werkgevers... Soms moet je zelf voor de waardering zorgen! Fijn dat jij daarvoor zorgt! En het toeval wil dat mijn man als zo lang zit te zeuren voor zo'n wc-rolhouder!!! Ik heb dat dus nog altijd niet gemaakt. Gelukkig leest hij geen blogs :-) Leuke cadeautjes! Ik hou van zelfgemaakt, maar in onze familie is dat nu niet echt de gewoonte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief Plientje dat jij dan maar voor het kerstpakket zorgt!!!!
    Vond hij het leuk??????

    BeantwoordenVerwijderen