maandag 7 januari 2013

Granny deken

Voor kerst heb ik voor mijn schoonzusje een granny "kitty" deken gemaakt. Ik heb een schema gemaakt met allerlei kleurtjes zodat je allemaal verschillende gekleurde granny's krijgt. Het patroon loopt tot de helft en dan is er een herhaling van die kleurstellingen met af en toe toch net even anders.
Het was een hele klus om alles uit te zoeken, alle kleuren kregen een letter, A t/m M. En ik maakte schema's van granny's door steeds abc anders te doen, zonder te letten op kleurstellingen want ik vind het gewoon lastig om kleuren te combineren, had gewoon een boel kleuren waarvan ik dacht dat het mooi bijelkaar paste.
Op de hoeken zie je 4 hello kitty's, daar is ze een grote fan van, elke kitty heeft een andere kleur strik.
Omdat granny's natuurlijk flinke luchtigheid met zich meebrengt heb ik hem gevoerd met paarse fleece van de markt.
Hij is gehaakt met nr 3 en heeft een afmeting van 1.40 x 2.00.
Gelukkig is ze er erg blij mee. Ik moest haar vragen om een foto te sturen want dat was ik helemaal vergeten te doen....ik kreeg de foto vandaag dus laat ik hem gelijk maar zien.






groetjes Esther

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk deken! En zo slim om hem met fleece te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die mooi geworden!
    Maar wat een enorm werk zeg...knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig! Fantastisch werk!
    Je zal vast enorm gek op je schoonzus zijn (en zij nu zeker ook op jou, als ze dat nog niet was) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige en zeker heel warme deken!
    en fleece is goedkoop, licht en warm!
    ik gebruik het tegenwoordig ook als vulling van een quilt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat heb je deze super gemaakt, kan me voorstellen dat ze er blij mee is. En die heerlijke fleece erachter, top idee.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wowwww enorm mooi gemaakt esther

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super zeg. Juist de verschillende grootte van de granny's maakt het apart...
    ]mijn project dit jaar ( elke dag een granny) moet dus ook zoiets opleveren....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooie deken Esther, echt iets om fier op te zijn! Jij hebt echt wel je best gedaan om een kleurige deken te maken.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen