vrijdag 18 januari 2013

Haakheks aan het breien...

De Noorse trui ging in een heerlijk tempo en schoonmoeders kwam passen. Naar mijn beleving pastte hij prima, maar zij vond hem te krap. Zo kon je haar buik zien....euhmmm welke buik???
Maar goed als je je niet prettig voelt in iets ga je hem ook niet dragen dus alles uitgehaald.
Zo ver was ik:
 Dit na uithalen:

 Inmiddels weer hier:


Ondertussen wilde mijn dochter ook graag een trui...kon alleen niet zo goed kiezen tussen al die noorse motieven. Opeens kwam ze met een veel beter plan: zij wilde een gaatjestrui in neon kleuren!!! Okay.... dus op zoek naar neon-garen en gelukkig hadden ze die in Roden. Een heerlijke winkel waar wij haakheksen graag elk jaar een uitgebreid bezoekje aan doen. Nu met dochterlief erin en eruit met neon, want het begon te sneeuwen en wij wisten niet hoe snel we weer richting huis moesten komen. Het werd knalrose neon en nadat ik een hele bol al had weggebreid, ontdek ik een foutje halverwege....grrrrrrr. Zo de hele trui weer uitgehaald en opnieuw begonnen. Patroon moet wel kloppen en ik kan er niet tegen dat je dan een foutje ziet zitten.

Gelukkig breit het vrij snel dus na 3 dagen alweer aan de 2e bol:

Hopelijk gaat het met beide truien nu goed.....Ondertussen ook nog een boeddah aan het borduren voor mijn dochter, dus afwisseling genoeg ;)

groetjes Esther

8 opmerkingen:

  1. nou je hebt er al heel wat opzitten, na al dat uitgehaald, maar het ziet er werkelijk al schitterend uit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je perfectionistisch bent, moet je kennelijk ook beschikken over een flinke portie doorzettingsvermogen. Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Au!!
    Waar is mijn zonnebril!!!
    O en jaaa, ik wil weer eens naar die winkel!! Lekker snuffelen tussen de bollen, pakketten,knoopjes en lapjes...
    Knap dat je al weer zo ver bent.
    Ik zal vanavond bij the voice ook weer eens mijn breiwerkje pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu Esther, weer goe bezig zou ik zeggen! Alhoewel, als je weer moet uittrekken na een heel stuk te hebben gebreid, is helemaal niet leuk, maar ik vind ook dat het juist moet zijn en dan zit er niks anders op. Je bent toch alweer aardig op weg nu met de beide truien. De boeddha krijgen we toch ook nog te zien?
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zonde van je eerste trui maar hij gaat weeral super vlug zie ik, je dochter weet ook al wat ze wil en naar je boedha zijn we ook wel benieuwd
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een trui is toch altijd een lastig project... Ik heb er vroeger ook veel gemaakt, maar herinner me dat er toch vaak iets tegenvalt als het af is.... te strak, mouwen niet goed, te lang of te kort... Ik hoop dat hier de eindresultaten wel geheel naar wens zullen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een werk lijkt mij dat! En zou er niet aan moeten denken om het halverwege weer helemaal uit te haken, maar inderdaad een fout blijf je irriteren. Wel erg gaaf hoor dat je dit zo goed kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt het brei-virus goed te pakken. Ik bewonder je geduld om telkens weer uit te halen!

    BeantwoordenVerwijderen