zondag 6 januari 2013

Russian winter


Inderdaad wij zijn aan de Noorse truien! De trui die ik van Drops maak heet de Russian winter, wat ik dan weer niet begrijp..... Maar okay Noors breien, heerlijk....Noorwegen is al ruim 20 jaar mijn favoriete land en altijd zit ik naar Noorse patroontjes te kijken, heb afgelopen zomer een proeflapje gemaakt:
Dus toen de vraag kwam van mijn schoonmoeder of ik een Noorse trui voor haar wilde breien durfde ik dat wel aan.

Ik brei hem met Eskimo van Drops op rondbreinaald 8. Dat gaat dus razendsnel he! Na een dag of wat was ik al hier:
Ik merk wel het nut van markeerders momenteel, heb ik nooit gehad of gebruikt maar is nu wel nodig. Dus ik zet regelmatig even draadjes zodat ik precies weet wat de zijkanten zijn ivm het patroon. Werkt ook prima maar heb bedacht dat markeerders erg leuke moederdagkadootjes zijn hahahaha, als het eenmaal tegen meoderdag loopt weet ik noit wat te bedenken maar daarom heen genoegggg ideeen.
Inmiddels ben ik alweer een stukje verder en ben bezig het patroon in te breien wat net onder de armsgaten valt. Daarna moeten de mouwen en vervolgens op alles een pas breien. Dit heb ik nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd.
Tot nu toe bevalt de rondbreinaald me prima! Geen last van mijn polsen, zoals bij 2 of 4 pennen. Bovendien geen naden en hoef ik dus niks in elkaar te zetten...dat is toch een klus die ik vaak laat liggen...*schaam*
Het gaat snel he?! Nu is mijn schoonmoeder  25 januari jarig maar dat gaat echt niet lukken hoor!

Fijne zondag, groetjes Esther



7 opmerkingen:

  1. Die gaat goed! Voor je het weet is hij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi uit, ik vind het breien op een rondbreinaald ook erg prettig en inbreien gaat ook veel makkelijker.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even doorbreien hoor! Die verjaardag moet je toch wel halen vind ik, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ontzettend leuk voor je schoonmoeder, succes met het afmaken, maar dat gaat wel goed komen

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, je gaat als een speer! Als ik het zo bekijk, zou ik haast denken dat de trui makkelijk af moet komen, inclusief een bijpassende muts, maar als ja, ik heb daar geen kijk op en kan ook niet zien hoe vol jouw tijdpotje nog zit ;-) Het wordt super mooi, ik doe het je ook echt niet na hoor. Succes en heel veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo goed dat jij vooruit gaat denk ik wel dat het je gaat lukken, maar natuurlijk nu het patroon is iets moelijker maar je kan haar alvast een foto geven van je vorderende werk
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi zal dat niet worden Esther, ook ik hou van die patronen, heb laatst bij de standaard ook een breiboek met noorse patronen gekocht, maar heb er nog niks uit kunnen maken (hoe zou dat komen??) Je schoonmoeder zal wel heel blij zijn met deze trui :)
    Succes ermee, hij wordt super!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen