woensdag 16 januari 2013

Warme nek

Deze 3 had ik nog niet aan jullie laten zien.
Heerlijke warme collen ( of is het cowls?).
De zwart-witte heb ik gebreid volgens een gratis patroon van de Zeeman.
Dat patroon kan je vinden op hun website.
Hij is zo wijd dat je hem ook als een capuchon om je hoofd kan doen!
Met lekkere dikke naalden en alsmaar tricotsteek is het zo klaar.

De andere 2 zijn gehaakt.
Het patroon daarvan vond ik bij Angeline.
Zij heeft een heel handig filmpje op haar blog staan met de uitleg van deze steek.
Ik heb er 2 gemaakt want ze zijn erg leuk en snel om te maken.
De col kan je natuurlijk altijd langer of breder maken.
Die van mij kan ik 2 keer om mijn nek doen en zijn niet te groot, zodat ze lekker warm zitten.

                                                   groetjes Pauline

4 opmerkingen:

  1. Leuk zijn ze .... en een heeeeeerlijk warm nekkie verzekerd!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai mooi en warm , k wist nie dat zeeman ook patronen gaf , k ga vlug es loeren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnen jouw gezin geen koude nekjes meer :-) Ze zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gewerkt Paulien! 3 sjaals afgewerkt, jij zal wel lekker warm hebben nu :) met die koudegolf!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen