dinsdag 19 maart 2013

Heksje

Soms moeten de haakspieren toch echt even rust krijgen!
Elke dag haak ik wel wat nieuwe bloemen aan mijn Arne en Carlos- sprei, dus die groeit goed, ik zal er binnenkort weer een foto van maken.
Maar ik had na het maken van mijn vilten lentehart ( zie mijn andere blog) zin om nu eindelijk eens dat pakketje te gaan maken van het heksje.
Esther en ik kochten dit allebei meer dan 2 jaar geleden op de handwerkbeurs in Rotterdam.
Het is een pakketje van Atelier Anemoontje.
Ik zag er nogal tegenop...vooral dat hoofdje..draden spannen, afbinden,verlijmen...
Maar daar heb ik me overheen gezet.
En met de fantastische hulp van mijn blogvriendinnetje Annette is het me gelukt er een acceptabel kopje van te maken.
Eigenlijk moest het een broche worden, maar daar vind ik het te groot voor.
Het is leuker om het ergens op te hangen.
De smaak van het werken met vilt heb ik ondertussen wel te pakken!
Er zal dus nog wel meer gaan volgen in de toekomst.



groetjes Pauline

10 opmerkingen:

  1. Oh, wat is ze mooi! Ze heeft een prachtig gezichtje gekregen hoor en dan die prachtige haren! Van mij mag je nog heel veel viltwerk laten zien hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is echt super mooi geworden Pauline!!
    Je hebt haar super mooi gemaakt..
    Op naar je volgende pakketje!!
    Echt heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Paulien, vilt is ook een dankbaar materiaal om mee te werken. Mijn buurvrouw maakt er ook prachtige dingen mee! Je heks is super geworden, heel goed gelukt of dacht jij van niet? Van mij krijg je 10 op 10!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmm....een 7+ ? Ik vind het kinnetje toch nog niet helemaal optimaal gelukt hoor...haha, maar heel erg bedankt voor je 10! Ben wel trots...

      Verwijderen
  4. Ooohh, wat een leuk heksje!
    Ja, dat gezichtje lijkt me idd niet makkelijk, maar het is prachtig geworden.
    Nu nog een bezem en ze kan door het huis vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi heksje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieveke is dat geworden!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk geworden hoor..
    ja.. ik ben ook al een paar keer naar die handwerkbeurs geweest.. de laatste jaren niet meer..
    maar zou er nu best wel weer zin in hebben..wanneer is tie trouwens ook alweer??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Rotterdam ( Ahoy) is het altijd eind oktober, we kunnen dus nog even sparen!

      Verwijderen