donderdag 7 maart 2013

Tas

Onlangs kocht ik bij Action een pakket om een tas te haken van textielgaren.
Er zaten ook beugels bij en een patroon.
Enthousiast ging ik ermee aan de slag, telkens 5 minuten want oef wat haakt dit vreselijk zwaar!
Maar wat een pech!
Het garen bleek bij lange na niet genoeg te zijn.
En bovendien werd de tas loodzwaar!
Niet wat ik ervan had verwacht dus.
Maar ik bedacht er een oplossing voor.
Bij Zeeman verkopen ze garen voor naalden 10, Olga.
Net zo dik dus, maar veel lichter en zachter.
Het haakte heerlijk!
Ik heb 2 bollen gebruikt ( a 1,79 ).
De tas heb ik verder nog wat versierd met bloemetjes.
Een leuk werkje en snel klaar!
Voor mij geen zpaghetti en aanverwant garen meer, je haakt je er een blessure mee!


groetjes Pauline

6 opmerkingen:

  1. Ik ben ook geen fan van dat garen hoor; heb er eens een mandje mee gehaakt en dat wordt ook wel gebruikt, maar of het restant van de garen ooit nog eens wordt gebruikt? In ieder geval niet om mee te haken.
    Goede oplossing heb je gevonden, het is een leuke tas geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook maar één keer geprobeert, inderdaad heel zwaar maar de tas die ik ermee gemaakt heb draag ik nogaltijd met plezier, maar een nieuwe zie ik ook niet meer zitten
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tas geworden Pauline. IK heb ook met dit pakket in mijn handen gestaan om te kopen. Ben nu blij dat ik het niet gedaan heb.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben na 't eerder fiasco met het Action garen niet meer enthousiast. Zpagetti is toch wel veel beter van kwaliteit, maar ik begin er niet meer aan.
    Je tas is zo veel leuker hoor!

    Groetjes,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke tas Pauline, spijtig dat ik die pakketjes niet gezien heb :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha...ik ken het het anti-zpaghetti gevoel!Heb er een kattenkorf mee gehaakt en laatst een kussenhoes voor de hond(en deze laatste PUUR omdat daar de haren makkelijk vanaf gaan tijdens de dagelijkse stofzuigronden hier in huis)Heb boven nog wel wat er van liggen e zal het vast wel eens opmaken,maar liever niet nu nu ik al lichtelijk last heb van ontsteking in een pees van mijn arm door een knoerhard 'telefoontje'tegen een kozijn op mijn werk 4 weken geleden

    BeantwoordenVerwijderen