dinsdag 9 april 2013

Een kroon voor Willem

Geïnspireerd door Ineke ben ik toch maar aan de slag gegaan met wat gouddraad.
Inderdaad, zo'n kroontje kan je makkelijk zelf verzinnen!
Ik heb haar basis-idee gebruikt.

Je zet een ketting van lossen op die past om het hoofd ( iets krapper doen). Sluit met een halve vaste en begin met 1 losse.
Daar haak je een randje vasten op ( of 2 voor een wat hogere versie)
In ronde 3 haak je 1 vaste en 5 lossen en sla je steeds 2 vasten van de vorige ronde over.
Zo krijg je boogjes.
In ronde 4 heb ik dit herhaald, maar dat hoeft niet.
Daarna heb ik voor de afwerking in elk lossen-boogje 2 vasten, 3lossen, halve vaste in de 1e losse, 2 vasten gehaakt voor de puntjes.

Ook een leuk idee voor alle andere poppen natuurlijk!
(Barbies...)

Hij ziet er nu wel een stuk koninklijker uit vinden jullie niet?

                                              groetjes Pauline


12 opmerkingen:

  1. Hij ziet er nu pas echt koninklijk uit Pauline, dat kroontje doet het em toch weer!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi resultaat! Erg leuk.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je kroon heel erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu is het echt een koning. Staat hem heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, nu is hij echt af, mantel, kroon, vrouw en 3 kinderen!
    wat wil een mens (koning) nog meer zou je zo zeggen he?
    heel top gemaakt Pauline, zelfs gebreide poppen worden mooi onder jou handen,ook deze heeft karakter gekregen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En allemaal dankzij jou!
      Ik gebruik veel van de wol hoor, zo is bij Willem witte angora gebruikt voor de mantel en zwart voor zijn pak, wit voor zijn overhemd..Echt, alles komt van pas!
      Maxima is bijna gebreid, daarna komt het lastigste, het naaiwerk..pff.

      Verwijderen
  6. Dat is gaaf!!!!! Goed gedaan zeg! Prachtig met die kroon erbij. Ben benieuwd naar de rest van de familie :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. met de kroon echt subliem zeg , sjieke dinges hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ahhahaah jaaaaaaaaaaaaa..een echte koning nu!!!
    ik ben zo benieuwd naar maxima!

    BeantwoordenVerwijderen