zaterdag 6 april 2013

Kleine vooruitblik

Waar zitten die heksen nou??
Wat heks E uitvreet weet ik niet...ik hoop voor haar dat ze lekker met haar haak of borduurwerkje op de bank zit, weekend te vieren.
Maarre..haakheks P is druk bezig!
Ik heb het helemaal in mijn bolletje.

Kroningsdag!
Ik weet dat niet iedereen even enthousiast is over ons koningshuis, nou lekker puh! Ik wel!
Ik verheug me enorm op de naderende koningsdag.
En dus begrijpen jullie al wel dat ik het geweldige boekje van Fiona Goble echt niet kon weerstaan.
De hele koninklijke familie in gebreide uitvoering.( te koop bij Euroland en Boekenvoordeel voor 9,99 euro)
Gisteren was het zelfs op tv te zien bij RTL 4.
Inmiddels is Willem Alexander al van de pennen gerold.
Inclusief zijn koninklijke outfit.
En o,o wat is het superleuk om te doen!
Het breien is makkelijk, zeker als je genoeg ervaring hebt.
Niks in het rond maar gewoon allemaal lapjes.

Tja, en dan komt nu het in elkaar naaien..met matrassteken en overhandse steken.
Ik leer nog steeds bij wat betreft een mooie afwerking.
Het boekje is duidelijk, maar mist hier wel wat uitleg en foto's vind ik.
Ook kwam ik al een enkel storend foutje tegen, het is natuurlijk een vertaling en dan gaat er wel eens iets mis.
Eens kijken hoe ver ik kom met het afwerken van onze Willem.
Want ik heb namelijk niet het hele weekend de tijd!!

Ik ga  morgen met mijn Belgische borduur en handwerkvriendin Tania naar het Creaweekend in Rijswijk!!
Heb er heel veel zin in om haar weer te zien ( na meer dan een jaar!)en om lekker rond te gaan kijken naar al het moois daar.
Ik hou jullie op de hoogte!

groetjes Haakheks P



6 opmerkingen:

  1. morgen allereerst een gezellige dag gewenst.. ik ben vrijdag met 2 hobbyvriendinnen geweest.
    en ik ben benieuwd naar je koninklijke brei produkten!
    ik wacht op het holland haakboekje.. ik vind haken toch net even makkelijker dan breien!
    ik ben ook niet zo koningsgezind , maar ik vind het wel erg leuk om de poppetjes te maken, zodat de kleinkinderen de tv kunnen naspelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met de koninklijke familie maken en zeker ook morgen in Rijswijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk er ook enorm naar uit!
    Ben reuzebenieuwd wat we allemaal te zien gaan krijgen.
    Groetjes en tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan het zien, veel plezier,morgen
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn wel heel leuk maar ik hou het wel op het haken. Ben benieuwd naar jouw Willem. Veel plezier met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij kan binnenkort met de hele koninklijke familie pronken dat is wel duidelijk! Succes ermee en geniet vooral van Rijswijck, van de beurs en vooral van je vriendin, om ze na een jaar weer terug te zien hebben jullie vast veel te delen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen