donderdag 18 april 2013

Koningsmantel

Voor het Oranjefeest dat volgende week op de dagbesteding wordt gevierd met de cliënten heb ik al het een en ander mogen bedenken.
We leren liedjes en we hebben al een echt kroningskussen gemaakt.
Want een echte kroning komt er!
En dus vond ik dat er dan toch geen mantel mag ontbreken!
Ik had een lap stof in de juiste kleur en de rest volgde vanzelf.
Van Fluffy garen van Zeeman ( en daar heb ik lekker veel van...he Miek ;) ) heb ik een bontrand gebreid.
Gewoon 10 steken opgezet en alsmaar rechtdoor breien.
Van witte fleece heb ik de kraag gemaakt.
En de mantel heb ik verder versierd met gehaakte kroontjes, in goud en goudkleur.
Zo leuk om te doen!
Ik ben benieuwd wat ze er van vinden!


                                                  groetjes Pauline




5 opmerkingen:

  1. oww zelfs willem zou er jaloers op zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is geweldig goed geslaagd Pauline! Elke prins zal hier jaloers op zijn en er meteen eentje willen bestellen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, niet gelijk er een handel in beginnen hoor! je weet maar nooit of de bvd mee leest op je blog hahahahhaa.
    erg leuk bedacht en mooi gemaakt, veel plezier die dag!
    groetejs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, Alexander gaat vast en zeker jaloers zijn op deze mantel! Jullie maken er wel je werk van. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is super goed gelukt, kijk maar uit straks heb je nog een bestelling van Willem ;)

    BeantwoordenVerwijderen