woensdag 15 mei 2013

Vestje

Wat een stilte hier he?
We hebben het ook zo druk met andere dingen!
Zieke vader, vader die thuis komt, vader die 70 wordt, dochter die eindexamen VWO doet ( allemaal duimen!!!!) , zoon die Ivio-certificaten doet, dochter van andere haakheks die een reisje Londen doet..en dan natuurlijk meivakantie gehad en al die feestdagen van de afgelopen tijd.
Amper tijd om adem te halen laat staan met nieuwe dingen te komen.

In totaal 5 Ollies heb ik gehaakt.
Dus ondertussen kan ik die olifant niet meer ziennnnn.
Daarna wist ik het even niet meer, had even geen zin om een naald in mijn handen te houden.
Heb dus eindelijk eens een boek uitgelezen en wat andere dingen gedaan.

Maar nu ging het toch weer kriebelen.
Al lang had ik dit lieve vestje in mijn patronenmap zitten.
Niemand om het speciaal voor te maken maar ach...het komt vast eens van pas.
En tot die tijd kan model Floortje zich er warm mee houden!
Het patroon vond ik op Ravelry, klik HIER.
Het is van Red Heart.
Daar moet je je ook bij aanmelden om er op te kunnen maar dat is net als bij Ravelry zeker de moeite waard!

Het patroontje is dus in het Engels.
Soms was het wel lastig, alles is namelijk direct aan elkaar gehaakt en hierin was de beschrijving niet altijd even duidelijk.
Maar ik ben eruit gekomen!
Zeker een patroontje om vaker te gaan haken en ook leuk in andere kleurtjes.
Ik weet alleen niet welke maat dit is...heb echt geen verstand meer van kindermaten.
Schat dat het voor ongeveer 1 jaar zal zijn.
Dat ligt namelijk ook aan de naalddikte en de soort wol die je gebruikt.
Ik heb op naald 4,5 gehaakt met acryl van Wibra.
En dan heb je dus voor 2 euro een vestje!
Maar met duurdere wol zal het zeker nog  mooier worden.
Proefhaken met goedkopere soorten is dan alleen maar handig voor je daar aan begint!

Dat was het weer even!
Tot de volgende keer!!
Groetjes Pauline





10 opmerkingen:

  1. sterkte en succes zeg maar hihi

    wat een lief vestje zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk lief vestje!
    Mijn haak en breinaalden hangen even in de wilgen. Heb even geen inspiratie en/of zin in iets....
    Druk met vanalles en vooral werken...was het maar weer vakantieee hahahaha.
    Na de pinksteren gaan we de slaapkamer van de kleine haakheks onder handen nemen dus dan ook weer drukte genoeg.
    ( wel stiekum met een nieuw plaid voor de miniheks begonnen maar dat gaat niet zo hard nu)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje meis das echt druk en veel aan het handje!
    Succes voor je dochter en zoon!
    En sterkte en beterschap voor de vader!!!!!

    Wel een heeeeel zoet en lief vestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een drukte hé. Goed da je even kan wegduiken in een goed boek. Je ziet wat een prachtige creaties er dan ontstaan.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vestje!
    Veel succes voor de kids met het halen van hun examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte & succes!
    Mooi vestje hoor!
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap vestje Pauline! Gelijk heb je om het eerste model in een goedkopere wolsoort te maken, vooraleer je met de duurdere begint :) doe ik ook dikwijls!
    Ja, dat je het druk had, begrijpen we nu ook maar al te goed, met zo'n opsomming van al die energie-opslorpende toestanden rondom je belandt je handwerk eventjes in de vergeethoek, maar niet voor lang gelukkig :)
    Maar je hebt dan toch een boek gelezen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig vestje!
    Ja, je moet er maar net tijd en energie voor over hebben. Soms hebben andere dingen voorrang. Fijn om hier weer een blogberichtje te lezen. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief hoor, mooi gemaakt en wibra garen is prima voor kinders blijft ook mooi in de was, niks mis mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha ik haak en brei alleen maar met goedkoop garen hoor.. en alles blijft even mooi en prachtig!
    wat een apart modelletje, dit vestje, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen