donderdag 13 juni 2013

Bikini-tas

Soms kom je toch zulke geweldige patronen tegen!
Jammer dat niet alles gratis is, maar een goed en speciaal patroon is een paar centen ook wel waard.
Want hoe vaak koop je niet een handwerkblad en maak je er nooit iets uit?
Dan kan je beter gericht iets aanschaffen en dat dan tenminste ook maken!

Zo ook deze grappige tas.
Het patroon was amper 2 euro.
Ik vond het op Ravelry en het is van Knotty hooker designs.
Het haakt zo weg!
Wel even opletten dat "DEC" ,  "2TOG" is en niet een steek overslaan ( zoals de ontwerpster aanraadde)
Want dan kloppen de steken niet.
De opbrengst van dit patroon gaat ook nog eens naar een goed doel, namelijk het dierenasiel.

Ik heb er al 2 gehaakt en het is natuurlijk ook erg leuk als cadeau met een lekker luchtje, shampoo of iets dergelijks erin!


Zo en nu aan de koffie!
Vandaag is een spannende dag....eind van de middag krijgt mijn dochter te horen of ze geslaagd is voor het VWO!

                       groetjes Pauline

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tas. Je moet maar weer op het idee komen. Met welk garen heb je het gehaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet helemaal te zeggen sterkte met de zenuwen vandaag. Vaak zijn de moeders nog zenuwachtiger dan de kids zelf. Had ik tenminste wel.

      Verwijderen
    2. Uiteraard met garen van Wibra en Zeeman...dat is gewoon het makkelijkst, goedkoop en gaat lang mee.

      Verwijderen
  2. Ow, spannend, dat zal vast niet een KOPJE koffie worden, maar meer een KAN. Ik duim voor haar.
    Gaaf je tassen! Ik zal er zelf absoluut niet mee over straat gaan (ik val liever niet op), maar ik vind het er geweldig uit zien! Top! (ook leuk als strandtas)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die tassen hahahahaha

    Hoop dat jullie snel bericht hebben! Spannend .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat een grappig ontwerp! Fijn dat de opbrengst naar een goed doel gaat.
    Ik duim voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahhaahha die navel!!!!! heel geinige tassen!! en heb intussen ook al gelezen dat ze geslaagd is!!! ook bij dit blog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toffe tas! Dan is 2 euro echt zijn geld wel waard hoor!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was für eine verrückte Idee. Toll!

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je dochter's diploma! En ja, helemaal geweldig die tassen. Ik zag hem ook op Ravelry en heb hem ook gekocht. Dat was het eerste kooppatroontje waarvan ik dacht: die MOET ik hebben. (haak nog niet zo lang... en vind tot dusver meer dan genoeg gratis patronen.) Heb hem dus intussen ook gekocht, maar nog geen tijd gehad om er mee te beginnen.
    Die van jou zijn supermooi geworden...
    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag je ook al niets meer zeggen over een patroon?
    Die mevrouw mag blij zijn dat je het benoemt want dan kan ze het verbeteren, of ni dan?
    Tsja sommige mensen....

    BeantwoordenVerwijderen