vrijdag 7 juni 2013

Zwart en groen topje

Wat een heerlijk zomers weer vandaag!
Lekker in de tuin gezeten met mijn koffie en 's avonds een kleine bbq met de familie.
Ik geef niet veel om vlees maar de salades..mmmmm!

En mooi weer vraagt om een leuk topje!
Al moet ik toegeven dat ik het nog niet heb gedragen.
Er hangen zoveel leuke jurkjes in mijn kast te roepen om aan te mogen.. die zijn eerst aan de beurt.
Elke dag een andere, haha  :) , want voor je het weet slaat het weer weer om.

Maar dit topje was ook een heel werk om te haken.
Dat is het eigenlijk altijd wel met kledingstukken.
Het is gewoon lastig om precies de goede maat te krijgen.
En ik heb maat M/ 38.
De beschrijving was echter voor een XL.
Gelukkig kom je met het nemen van een kleinere naald al een heel eind.

Het patroon vond ik ( gratis) op DIT blog.
Het garen is acryl van Zeeman en Wibra. Ik had ongeveer 2 bollen zwart nodig en een halve bol groen.
Lijkt misschien wat warm maar zit heel comfortabel, bovendien ben ik een koukleum dus geeft het niet als het wat warmer rond het lijf zit!
Zal het gauw gaan testen in de praktijk!
Want de ontwerpster heeft nog een leuke top met dit garen gehaakt.
En die wil ik dus ook nog gaan maken.
  

                                       groetjes Pauline



11 opmerkingen:

  1. Ow, Pauline, wat leuk weer! Dat doe je steeds toch weer perfect. IK wil ook nog eens een kledingstuk maken, maar ik durf om een of andere reden nog niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom op Liekje!
      Dat kan jij best!!
      Gewoon met iets eenvoudigs beginnen!

      Verwijderen
  2. Heerlijk weer inderdaad. Het is gewoon genieten. Lekker buiten zitten.
    Erg mooie top!

    Fijn weekeinde!

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk topje hoor! Het ziet er inderdaad leuk om dragen uit :) Geniet ervan zolang de zon schijnt!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, je gaat het zeker de komende dagen kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben benieuwd naar de foto als je het mooie topje draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alleen zo lastig een foto van jezelf te maken...zoons hebben nooit tijd en dochter is vaak weg..

      Verwijderen
  6. Gaaf hoor dat je kleding kan haken. Ik wil/moet nog eens een bolero voor mijzelf haken.. nadeeltje is dus dat ik het wel erg snel warm heb dus dan ga je altijd richting de winter kleding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een bolerootje kan je heel goed van katoen haken ( phildar coton 3 bijvoorbeeld van Euroland a 2 euro het bolletje..)
      En als je zoekt op Ravelry vind je zat eenvoudige patroontjes die soms ook lekker luchtig zijn!
      Gewoon eens proberen!

      Verwijderen