vrijdag 5 juli 2013

Bolerootje

Voor
Tja..sorry, de haakheksen hebben hun tovernaalden eventjes in vakantiestand staan!
Er zijn iets teveel dingen die nu hun aandacht vragen.
En dan blijft er weinig tijd over voor wat haaksels.
Op het blog van Pauline kan je zien dat ze ook met de borduurnaald aan het toveren is, en ja..zelfs een heks kan niet alles tegelijk.

Maar desondanks is er heus nog wel iets gehaakt hoor.
Zo heb ik dit bolerootje gehaakt in opdracht.
Het is voor een meisje van een jaar of 5/6.
Toch spannend hoor, ik had geen idee of de maat goed uitviel.
Het patroon is van Drops.
Zelf ben ik niet helemaal tevreden over de randafwerking.
Ik denk dat het mooier kan als je een deel van de vierkantjes tegengesteld vastnaait.
Daar heb ik echt op zitten zweten, op die verrekte rand!

achter
Ik ben benieuwd of het past!

                                       groetjes Pauline


10 opmerkingen:

  1. Wat leuk is het geworden, hoop zo voor je dat het goed past!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er prima uit! Het zal vast heel leuk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de foto ziet het resultaat er toch prachtig uit hoor !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig bolerootje in een superfijn kleurtje! Dat kind gaat in de wolken zijn! Hopelijk past het haar :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk!!! enne.. niet te kritisch op je eigen werk zijn hoor!! hij is prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, ik snap wat je bedoelt. Zelf heb ik het gehad met een gebreid(de body) en gedeeltelijk gehaakt exemplaar. Ben toen halverwege gestopt en heb toen andersom gehaakt, zodat de goede kant van de gehaakte rand ook echt aan de goede kant van het bolerootje kwam. Was wel een beetje een gedoe, maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier moest je echt elk vierkantje apart haken en dan aan elkaar naaien, kon ook even niet goed bedenken hoe ik dat mooi aan elkaar kon haken.
      Een deel van de rand wordt voorkant, een deel komt achter...en dan zie je dus een naad lopen.
      Niet slim bedacht, of mijn naaitechniek was niet goed...helaas ontbraken er foto's of tips hoe je dat moest doen.Een volgende keer pak ik het wel anders aan maar nu zat alles al stevig vast.

      Verwijderen
  7. uit welk boek, van drops, is dit bolerootje?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het komt uit magazine nr 22, patroonnr 29

    BeantwoordenVerwijderen