donderdag 18 juli 2013

Ideetje

Nog steeds zijn wij drukker dan druk.
Maar wees gerust, tussendoor word er ook nog wel eens een naaldje gepakt.
Ik had het een en ander onder handen wat wel wat tijd vergde.
De komende tijd kan ik weer wat laten zien!

Ik zal beginnen met dit leuke idee!
Dat idee deed ik op op de dagbesteding waar ik help.
Waarschijnlijk hebben ze het zelf gevonden via internet, mogelijk op :
www.welke.nl
Dat is net zoiets als pinterest maar dan gewoon lekker op zn Hollands.

Je neemt een ruim t-shirt.
Ik kocht bij Zeeman een wit effen XL herenshirt.
De kleur mag je lekker zelf bepalen.
Dat shirt ga je verknippen.
Je knipt het af net onder de oksel, dus van oksel naar oksel.
Vervolgens knip je het onderste randje er af.
Daarna knip je reepjes,shirt dubbel laten, van ca. 15 cm ( inknippen) en 1 cm breed.

En dan komt het leukste!
Ik had nog een potje kralen staan van Xenos, mooie met wat parelmoer effect.
Je wisselt steeds af, een grote en een kleine kraal.
Die rijg ja aan een enkel reepje( dus van elkaar halen) , dan leg je er een knoopje in en als je helemaal rond bent geweest knip je de uiteindes af.
Het is het leukste als je de kleine kraaltjes hoger opknoopt.

En wat is het nu geworden??
Een heerlijke zomer-col!
Een sjaal die je lekker 2 keer om je nek kan slaan.
Zit heerlijk en staat erg leuk!
Ook een leuk idee om met een groepje meiden te doen in de vakantie of op een verjaardagsfeestje.




 groetjes van Pauline



6 opmerkingen: