zondag 21 juli 2013

Spidershawl

Al een hele tijd geleden had ik deze mooie lila katoen gekocht.
Met de bedoeling er een topje van te haken.
Dat topje stond op Ravelry en leek me leuk en niet moeilijk.
Maar je voelt het al aankomen...dat werd helemaal niets!
Na 3 keer opnieuw te zijn begonnen gaf ik er de brui aan.
Eerst had ik me vergist in de tekens ( UK of USA maakt echt heeeeel veel uit! )
Daarna klopte de maat niet...

Dus is het iets heel anders geworden!
Op het blog van Angeline kwam ik de spinnensjaal tegen.
En ik zal de enige niet zijn die hem ook leuk vindt.
Het patroon is heel handig als pdf in het Nederlands te downloaden en dus kon ik heel modern ( na de nodige hulp van mijn zoon)  vanaf mijn tablet haken.
Scheelt toch een hoop printerinkt!
De sjaal vloog door mijn handen.
Wel had ik er achteraf nog een randje bij moeten maken, hij is nu wat kort.
Maar om weeeeeeer een stuk uit te halen van deze katoen, nee...dat zag ik niet meer zitten.
Past best wel om mijn kippennekje.

Ondertussen komt er niet veel uit mijn handen.
Ik geniet van de zomer en de vakantie!
Bovendien is hier in huis nog steeds genoeg te doen.
Er is geverfd en behangen en jongste zoon is nu in zijn nieuwe kamer getrokken.
Nu verder met mijn eigen hobbykamertje!!

                                       groetjes Pauline


6 opmerkingen:

  1. Jouw sjaal is ook heel mooi! Mooie kleur ook!
    Erg hè, dat steeds maar uithalen. Ach, we komen wel weer in de goede flow ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke luchtige sjaal. Misschien vind je nog wel een oplossing om een bijpassend randje te haken.
    En joepie binnen kort een eigen hobby kamer. Das genieten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze sjaal is wel heel erg mooi. Toch niet voor niks geweest dat je het hebt uitgehaald je hebt er weer iets moois voor terug. Een eigen hobbykamer, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een hele mooie sjaal! Geniet maar lekker van je zomervakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is leuk/mooi/gaaf en als je hem blokt dan is hij ook ietsjes ruimer! ;-)


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat patroon blijf ik mooi vinden! Ook het kleurtje is heel zomers :) Knap gedaan Pauline!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen