dinsdag 10 september 2013

Blote popjes

Er waren eens 2 blote popjes.
Maar gelukkig was er een goede haakheks in de buurt!
En dus duurde het niet lang of ze hadden allebei een mooi jurkje aan met bijpassend broekje.
Dit patroontje is te vinden op Ravelry.
Ik heb het ooit eerder gehaakt voor mijn eigen baby Sasha-pop.
Een makkelijk modelletje dat je goed aan kan passen aan elke pop ( gewoon een dikkere naald gebruiken)

Persoonlijk heb ik een hele nare herinnering aan een gebreid broekje...maar gelukkig hebben plastic poppen daar geen enkel probleem mee.
Mijn gebreide broekje hoorde bij een gebreid jurkje en het was allemaal gebreid door mijn overgrootmoeder.
Achteraf heel lief en leuk en ook mooi dat ik me echt iets van haar kan herinneren.
Samen met mijn 3 zusjes moesten we op de foto in vol ornaat.
Ik zie het nog voor me, met grote pruillip, haha.
Als het lukt zal ik die foto eens opzoeken en inscannen, dan hebben jullie een plaatje bij het verhaal! :)
Want zo'n broekje was ook toen al belachelijk ( ik spreek over meer dan 39 jaar geleden, vermoedelijk was ik toen 6 jaar).

Deze poppen zijn voor het kleindochtertje van een hele goede vriendin van mij.
Een poppenmoedertje in de dop.
En ik vind het natuurlijk geweldig om er iets voor te mogen maken!
Er komt dus zeker nog meer aan.
Heeft iemand nog tips om hun haren wat fraaier te maken??
Heb iets gehoord over crèmespoeling maar het nog niet uitgeprobeerd.

                                           groetjes Pauline

8 opmerkingen:

  1. Leuk!!!!

    Ik heb een trauma van die prik-majots van vroeger ... verschrikkelijk hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!!!!

    Ik heb een trauma van die prik-majots van vroeger ... verschrikkelijk hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al goed dat er nog "lieve haakheksen" bestaan, anders stonden onze popjes nog in hun blootje...
    en inderdaad, cremespoeling is ook goed voor popppen haartjes. Eerst gewoon wassen met baby shampoo en daarna een creme spoeling. Best dat je dan ook de haartjes in het juiste model legt... Ja die poppen hebben ook hun eisen hé...;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik wil jou wel graag zien met een gebreide onderbroek, gnagna :-D
    Wat een schattige jurkjes hebben deze poppen!
    Ik heb van mijn Barbie de haren met wasverzachter ingesmeerd; even laten intrekken en weer uitspoelen, eventueel herhalen. Zo stond het op diverse forums en blogs op het www.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gebreide onderbroeken, hoe komen ze erop!! Warm was het misschien wel, maar comfortabel????
    Je hebt de poppen prachtige kleedjes gegeven MET broek dus zullen ze zeker geen kou hebben :) en niet langer naakt door het leven moeten gaan.
    Een oplossing voor de haartjes? Weet ik niet meteen :(
    Succes ermee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach gos, nu ben ik wel benieuwd naar de foto hahaha,
    deze popjes zijn super leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik zie jullie daar al staan, in jullie gebreide broekje! Die foto wil ik natuurlijk graag zien!
    De kleedjes van de popjes zijn superleuk!
    Hier met al mijn jongens, jammer genoeg geen popjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk hoor zelf brei en haak ik ook veel voor poppen.
    voor de haren :wasverzachter heb ik wel eens gelezen op Pinterest
    gr.liduin

    BeantwoordenVerwijderen