donderdag 26 september 2013

Cars-trui

Vandaag worden de keelamandelen van mijn 5-jarig buurjongetje geknipt...altijd spannend en vervelend natuurlijk.
Tegenwoordig is het zelfs een dagopname en op dit moment zijn ze nog niet thuis.
Ik heb akelige verhalen gehoord over hoe het er vroeger aan toe ging...heel anders dan nu!
Nu wordt het kind uitgebreid voorbereid, krijgt uitleg een week van tevoren in het ziekenhuis en zelfs een kleurboekje mee met het hele verhaal voor thuis.

Straks komen de ijsjes en de pijn...
Maar dan staat buurvrouw klaar met een leuke verrassing.
Ik reken er niet op dat ik dat vandaag nog ga geven maar dan komt het morgen wel.

Ik heb namelijk een Cars trui gebreid.
Een Lightning MCQueen trui om precies te zijn.
De juiste maat is eigenlijk het lastigste.
Dus vroeg ik een truitje te leen dat hem goed past en vertelde aan mijn buurvrouw dat ik wat aan het breien was.
Haha, ik zag de schrik in haar ogen!
En kreeg een heel verhaal over een zelfgebreid gedrocht dat ze als kraamcadeau voor haar zoontje had gehad..
Ze is vast bang dat ik ook met iets raars aan kom zetten en dat dat dan gedragen moet worden!

Volgens mij is die angst ongegrond.
Want ik vind de trui erg leuk geworden en ook mijn zoons vonden het een prima kledingstuk...voor een kleuter dan.
De trui heb ik in een Cars-cadeautasje gedaan met een Cars-kaart erbij.
Ik hoop dat hij het leuk vindt!

Het idee voor deze trui vond ik weer op Ravelry.
Alleen is dat model niet handig,minderen na de boord, mouwen in het rond en mouwkoppen en zo..
Dus ik heb de panden en de mouwen gewoon recht gelaten.
De witte streep voor de ogen is ingebreid en alle andere details heb ik uit het hoofd gehaakt.
De foto bij het patroon is duidelijk genoeg.

Als hij deze trui leuk vindt dan brei ik de blauwe Doc Hudson-trui ook nog wel!
Was vergeten hoe heerlijk dat is, breien voor kleine kinderen....

                                        groetjes Pauline

6 opmerkingen:

  1. Jij krijgt de medaille voor "Super-buurvrouw"!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat jochie raakt nog eens over-verwend! Maar die trui is echt prachtig! Wat zal hij die met trots dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zal zijn pijn wel snel vergeten zijn als hij zo'n toffe trui cadeau krijgt van de buurvrouw! Wat een verwennerij! Je hebt prachtwerk geleverd Pauline!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastische buurvrouw ben jij. Die jongen is zo zijn pijn in de keel vergeten, als die de geweldige trui ziet.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke buurvrouw ben jij. Wat zal hij trots in die trui gaan rond lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent een super buurvrouw haha, wat heb je dit prachtig gedaan. Ben benieuw d wat ze van deze prachtige trui gaan vinden. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen