zaterdag 28 september 2013

Col van jawel...Fenna

Weer een idee om van maar 1 bol Fenna-garen iets moois te maken!
Deze keer heb ik een col gehaakt.
Weer lekker snel met naald 10.
Het kleurverloop is erg mooi en gelijkmatig met dit garen.
Maar ik heb wel weer een feit bewezen.
Haken gaat sneller maar kost meer garen dan breien :)
Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al wel.
De col staat erg mooi op mijn spijkerjack.
Het patroon is heel simpel: je haakt 100 lossen, sluit dit tot een ring, haakt hierop allemaal stokjes en voor een moubius haak je aan de andere kant van de ketting ook weer stokjes, je haakt net zo lang door tot je wol bijna op is, dan heb je in totaal 14 rondes gehaakt ( 7 aan elke kant van de lossenketting ) .Ik haakte steeds tussen de stokjes en dus niet bovenop, dat vond ik mooier.
Het idee vond ik op dit BLOG.

Het is te hopen dat Wibra de voorraad nog aan gaat vullen want volgens mij is het nu overal uitverkocht en geef toe, ze hebben met dit garen toch echt een hit!
Niet dat ik over mijn voorraad te klagen heb hoor...ik heb in totaal 6 grote plastic boxen vol met garen.
Plus 2 rolcontainers met ieder 3 laden...
Verder nog 3 dozen vol lappen, poppenspullen en vilt en een kast vol borduur en andere hobbyspullen.
De boekenkast op mijn hobbykamertje staat vol handwerkboeken, mappen en stapels bladen.
Ik ben nog elke dag blij met mijn eigen hokje!
Als het nog wat meer ingericht is laat ik jullie er ook een kijkje nemen :)

                                               groetjes Pauline

14 opmerkingen:

  1. Je hebt veel plezier met dat verloopgaren! Maar wat is een moubius??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zit er zo'n draai in je shawl, snap je?

      Verwijderen
  2. Dat heb je weer goed gedaan!!! Het resultaat is mooi. Ik lees dat jij ook nog voorraad genoeg hebt. Zou dit typisch vrouwelijk zijn. Mijn hobby kamer is net zo gevuld, zalig hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je moet lekker bezig kunnen zijn toch? :)

      Verwijderen
  3. Heerlijk die voorraad. Gaan we vast nog veel leuke dingen zien. Deze sjaal is ook al zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg! En dat klinkt als een mooie voorraad =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk dat je wat mogelijkheden hebt laten zien van een col uit één bol! Ik heb namelijk ook twee keer één bol :-)
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie col geworden en inderdaad mooi verloop.
    ik begrijp nu ook wel waarom de Japanse dame in de wachtkamer zit te klagen over aandacht gebrek.
    als je in je werkkamer bent heb je teveel afleiding van alle spullen die er in staan ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, en jij weet natuurlijk ook helemaal niet hoe ik aan zoveel spullen kom he...;)
      Maar je hebt gelijk, de Japanse dame voelt zich ernstig verwaarloosd..zal haar gauw weer wat aandacht geven..

      Verwijderen
  7. Gaaf is die sjaal!

    Ik dacht dat ik een flinke voorraad heb.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gaaf geworden, wat een mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige Fenna sjaal, zo leuk om hem steeds tegen te komen in allerlei variaties. Gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen