dinsdag 24 september 2013

Een shawl van Fenna

Ook deze heks holde direct naar de Wibra na de eerste berichten over dat mooie Fenna-garen.
En gelukkig was er toen nog keus genoeg.
Daarna kwam het zoeken naar een geschikt patroon.
Want deze zuinige heks wil er natuurlijk wel zoveel mogelijk uithalen!
En deze shawl is het geworden, van maar 1 bolletje!

Op naalden 10 gebreid naar een idee dat ik vond bij Lion Brand.
Je zet simpelweg 3 steken op en breit alsmaar recht, elke eerste steek meerder je.
Ik heb door gemeerderd tot ik 100 steken had.
Maar je kan ook stoppen bij 78 steken of doorgaan tot 124, maar dat laatste haal je niet uit 1 bol.
Daarna de 1e 4 steken breien en laten wachten, de rest afkanten tot de laatste 4 en daar,weer recht, mee verder breien tot je een koordje hebt dat je lang genoeg vind, dat doe je ook met de wachtende steken en AF is je shawl!

Het was door het mooie kleurverloop heerlijk om te doen.
Het is een heerlijk zachte en lichte shawl geworden die je op verschillende manieren om kan knopen.

                                             groetjes Pauline



12 opmerkingen:

  1. ja ik lees alleen maar positieve commentaar van deze wol. Bij ons in de wibra lag er maar één bolletje meer en dat vond ik wat weinig. Hij breit wel mooi hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi. Ik heb vandaag ook nog wat kunnen scoren!! :) Ik ben helemaal blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurtjes! Ik viste vandaag achter het net, niet erg, ik heb genoeg voorraad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en die Fenna duikt werkelijk overal op het lijkt wel een virus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat en leuke sjaal, daar ga je komende winter veel geniet van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke sjaal Pauline en wat een mooi garen. Ik denk dat ik morgen ook even naar de wibra moet. Maar hopen dat ze het hier hebben.

    Groetjes lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi zeg!!! en ja is leuk haken en breien door dat kleurverloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk zeg, ik vind de kleuren super zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie sjaal, ik moet dringend eens naar de Wibra denk ik :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi de wibra is in korte tijd beroemd geworden ;) De sjaal is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig geworden. Het garen ligt hier ook nog te wachten tot ik er wat moois van maak. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen