maandag 23 september 2013

Hippe baret

We blijven nog wat door mutsen!
Het wordt er ook weer tijd voor he?
Deze baret was weer een verzoek van een jonge meid, ze weten me inmiddels te vinden :)
Zij is ook lekker bruin en heeft veel zwart haar. Of het zo'n slappe muts kon worden?
Tuurlijk!
Ik heb gewoon wat plaatjes laten zien en toen koos ze deze uit.
Om dit patroon ook te kunnen haken moet je wel aangemeld zijn bij Ravelry en het Engels geen bezwaar vinden.
De muts haakte heerlijk weg met naald 6!
Eerst had ik een proefmodel gehaakt met naald 5 maar dat werd meer een gewone maat.

Mijn jongste zoon heeft mij welwillend weer op de foto gezet...al zag ik er natuurlijk weer bespottelijk uit.
Nee, een mutsenhoofd heb ik gewoon niet, wat jullie ook weer voor liefs gaan zeggen!
Met deze baret lijk ik meer op Kniertje. Een vrouwtje uit begin vorige eeuw of zo, haha.

De lichte baret is het geworden en de jongedame was er erg blij mee en het stond haar reuze!

                                             groetjes Pauline

9 opmerkingen:

  1. oh,, hoe meer je er maakt (en op zet) des te gewoner we het gaan vinden en maak je ze later ook nog voor jezelf ;-)
    lief dat je ze maakt voor iedereen....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, nee, deze staat je wat mij betreft niet, sorry ;-) Je ziet er inderdaad een beetje uit als een keukenmeid, zet maar weer gauw je heksenhoed op :-p
    Maar met een enorme bos haar zal het inderdaad prima staan, het is een gave muts geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, jij bent tenminste eerlijk! Mijn vriend kreeg ook een lachstuip hoor, hoe hij ook probeerde er wat van te maken het werd gewoon niks op dat hoofdje van mij...

      Verwijderen
    2. Er zijn er genoeg die je wel staan!

      Verwijderen
    3. Ja hoor, gelukkig wel het heeft vooral met de kleur te maken, hoe feller hoe beter in mijn geval! :)

      Verwijderen
  3. Echt wel een leuke baret, maar deze staat je dus toch echt wel niet, sorry! Maar er zal weer iemand een warm hoofd hebben deze winter :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke baret pauline . En het is waar hij staat jou niet maar degene voor wie je hem gehaakt vast wel.

    Groetjes

    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier zo te zien een paar postings gemist. Leuke mutsen! Je bent al helemaal klaar voor de winter.

    BeantwoordenVerwijderen