zondag 29 september 2013

Voor de pop

Nog even en dan gaan de 2 popjes die ik te logeren had weer terug naar huis.
Met een bescheiden garderobe.
De haartjes zijn gewassen met de wasverzachter en dat werkte prima, nog bedankt voor de tips!
Voor de grootste pop heb ik nog een setje gehaakt, het patroon is van Lion Brand .
Het kleine popje heeft een bedje gekregen, dat heb ik gemaakt van een klein rieten mandje dat ik nog had liggen.
Ik heb een lakentje gestikt, een matrasje gemaakt van fleece en een lappendekentje.
De lapjes voor dat dekentje had ik nog liggen, die waren door een oude dame gebreid en aan deze 4 had ik mooi genoeg voor de pop.
Ik haakte ze met stokjes ertussen aan elkaar.
Ook de bloem lag nog in de voorraad.
De kleertjes heb ik in het Hello Kittyrugzakje gedaan dat ik eerder al gemaakt heb en hier heb laten zien.
Zo is het een leuk geheel!

                                          groetjes Pauline

6 opmerkingen:

  1. Je hebt weer heerlijk met de poppen gespeeld :-D (ook stiekem tegen ze gepraat?) Mooie kleertjes en lief bedje! Dat gaat zeker gewaardeerd worden door hun poppenmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die poppen zullen heel gelukkig zijn en vooral de eigenaressen, knap werk
    Liefs zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moest ik de poppenmoeder zijn, ik sprong een gat in de lucht van blijdschap, zo mooi gedaan :-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zo'n poppekind, even terug naar vroeger..
    De poppemoeder zal heel blij zijn!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De poppenmoedertjes gaan rondspringen van plezier als ze deze leuke poppen terugkrijgen, je hebt ze echt wel verwend!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen