dinsdag 22 oktober 2013

Een sjaal

Heerlijk een weekje vrij!
Dat betekend eerst maar eens wat bijslapen en uitrusten en verder natuurlijk een hoop op handwerkgebied!
Waarschijnlijk weer veel te veel plannen...

De trui die ik voor mijn vriend heb gebreid is enthousiast en dankbaar ontvangen.
Maar er moest hem toch iets van het hart...( hij leest dit blog ook)
Want ik dacht toch zeker niet dat hij in zijn trui zou gaan "wegkruipen" op de bank of zo.., zeker met een beker herfstthee!
"Ik ben toch geen vrouw!"
Nee, deze trui is bedoeld voor winterse wandelingen, stoere vistochten en dat soort dingen.
Oke, oke..hahaha :)
Enne..Angelique, hij heeft me platgezoend hoor! ;)

Laatst kreeg ik een tasje met wat wolresten uit een erfenis.
Mooie kleuren en het leek wel wat op het Fennagaren.
Alleen bestond dit  uit wol met acryl.
Lekker warm!
Ik haakte er een sjaal van naar het patroon van Mya http://minus.com/lfqMtIAr7Ulr0
Het idee kwam ik tegen bij Jenneke
Zij haakte het van Fenna, ik heb het dus van verschillende bolletjes gehaakt.
Elke baan een andere kleur.
De bedoeling was een gewone sjaal...maar er ging iets mis, blijkbaar ben ik ongemerkt gaan minderen en nu is het eerder een schouderwarmer geworden.
Ook leuk, het staat vrolijk en ik heb het gisteren al om gehad toen ik met mijn zanggroep in een koude kerk stond te oefenen.

Ik ben van plan met andere kleuren nog zo'n sjaal te haken, erg leuk om cadeau te geven!

De andere ( oranje) trui is wegens ziekte nog niet overhandigd.
Dat gaf mij de tijd om met naald 10 en de rest van de krulletjeswol een col te haken.
Krijgt ze die er ook nog bij :)

                                                  groetjes Pauline

11 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie kleuren. Ziet er heerlijk zacht uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je sjaal is wel heel mooi met elke baan een andere kleur, ze matchen prima! Platgezoend worden om iets wat je gemaakt hebt voor iemand is LEUK, je moet het met blijheid ontvangen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige haaksels heb je allemaal gemaakt!!
    Ik heb binnenkort ook een bolletje fenna wol, en ga een sjaaltje voor me eigen maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er komen weer mooie haakpareltjes voorbij hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er weer fantastisch uit, mooie kleuren ook!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi die groen en blauwe kleuren in de sjaal!!!!
    die combi ga ik ook eens proberen!
    en de col in herfstkleuren is ook al zo'n plaatje!!!
    tuuuuuuuuurlijk zit die stoere vent van je nooit op de bank met een koppie thee ahhahaah aheummmm

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha,ha....ik ben ook met die sjaal van Jenneke bezig en ook in de fenna regenboog kleuren,alleen niet zo breed als jou versie! ;-) Hij is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat super gaaf! Ik heb je sjaal in het grijs /zwart gemaakt. ook een mooie combi, ik show hem binnenkort maar deze kleuren zijn ook heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I really love your blue-green combination!

    BeantwoordenVerwijderen