zondag 13 oktober 2013

Jacobus en nog veel meer....

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb op ons haakheksen-blog, soms heb je het gewoon zo druk dat het er niet van komt. Maaaar gelukkig houdt Haakheks P genoeg leven in de brouwerij!

Ondanks alle drukte heb ik niet stil gezeten...vanalles gemaakt en gedaan, en zelfs iets gehaakt...okay iets wat nog niet af is.

Zo had ik van haakheks P prachtige gordijnen gekregen in oranje tinten, die precies passen in mijn keuken. Ik heb ze op maat gemaakt en ze hangen nu geweldig te pronken in mijn nostalgisch aandoende keuken.
Had op koninginnedag een gifgroen ikea kastje gescoord voor 50 cent en die is nu gebroken wit, staat in de keuken en kan nu eindelijk alle zakjes met mixen enzo mooi kwijt.

Mijn dochter kreeg het donkereiken bed van mijn schoonouders, die ik in totaal 4x geverfd heb en die is nu melkwit. Ik ben gewoon jaloers op hoe mooi dat is geworden! Ook 1 van de nachtkastjes is nu melkwit en dochterlief helemaal blij.
Jacobus ( van het mooie Fenna garen) mocht erop poseren:


Ook heb ik het borduurwerk voor haar inmiddels af, moet alleen nog ingelijst worden zodat ook deze in haar kamer kan hangen.



Een paar jaar geleden maakte ik deze deken van katoen:


Die heb ik inmiddels helemaal uitgehaald. Hij was namelijk in de was gekrompen en loodzwaar om te gebruiken als deken. Zowel mijn dochter als ik gebruikten hem dus eigenlijk niet.
Ondanks dat hij wel heel erg mooi geworden was, toch maar de stap genomen. Want als hij er alleen maar ligt heb je er ook niks aan immers.

Heb een start gemaakt met vierkantjes haken met het idee dat het misschien een gordijn wordt voor het keukenraam....maar ik ben zo veranderlijk als het weer dus het kan ook iets anders worden ;)


Hmmmm even nadenken....nog meer gedaan?
Euhmmm 2 maal een start gemaakt van de Fenna bollen voor een sjaal ,die ik van Pauline kreeg, maar inmiddels 2x uitgehaald. Het patroon vond ik niet mooi genoeg, wil dat het verloopgaren zo mooi mogelijk uitkomt.

Oh ik weet al wat ik vergeet! Mijn haakwerk! Ik was vant zomer gestart met een kleed voor op de tuintafel. Dat zou ik in 2 weken wel even doen. Hahahahaha nou dat is al meer dan 2 maand. De tafel was wat groter dan ik gedacht had ;). Heb 2 lappe, inmiddels en die maak ik met kleine grannies aan elkaar. Vervolgens moet er nog een rand om het geheel heen met daar dan nog weer een soort schulprandje omheen. Kortom ik ben nog wel even bezig! Uiteindelijk zal het een heerlijke deken voor op de bank worden en verhuisd ie zomers naar de tuin. Multi-functioneel of niet dan.


Ik wens jullie allemaal een fijne zondag.

liefs ESTHER

12 opmerkingen:

  1. Ja, heksie, ik weet dat je het erg druk hebt! Enne, ik ben gewoon jaloers op je aapje...kan het echt niet uitstaan dat ik dat breien in het rond gewoon niet kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo jij hebt ook niet stil gezeten..prachtig zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een activiteiten! Je aapje is wel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, je hebt niet stil gezeten zeg! Jacobus het aapje vind ik heel mooi geworden, net als het plaid wat je nu aan het hergebruiken bent.
    Succes met je vierkantjes haken en een fijne zondag verder!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie werkjes allemaal. En de Jacobus is prachtig geworden met al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat is wel duidelijk dat je niet hebt stilgezeten!
    Knap schilderwerk, een schitterende Jacobus, een mooi kleed in de maak en zo'n deken uithalen is ook al een enorme klus! Gezellig dat je weer even langs vloog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker niet stil gezeten Esther. Mooie dingen allemaal.

    Groetjes lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet veel gepost, maar wel veel gemaakt !!! Mooi hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zouden ook een heleboel blogjes kunnen zijn: wat een hoeveelheid werkstukken! Ook leuk, die aap van Fenna. Ik heb ook nog bollen liggen en weet nog steeds niet wat het gaat worden ;-)
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat mooi allemaal.. flink gewerkt zeg.. verven en breien en haken en uithalen!!!
    je aap is wel heeeeeeeeeel erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jacobus in fennawol is een echt schatje! Hij staat ook nog op mijn "to-do" lijstje dat ondertussen al meterslang is (haha) Je borduurwerk is prachtig! En je mooie sprei weer uitgehaald, niet zo leuk :(
    Benieuwd wanneer je tafeldoek zal af zijn :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen