woensdag 30 oktober 2013

Luke

Al een aardig tijdje geleden liet ik jullie zien dat ik bezig was met een pop.
Ik geloof dat ik er in Mei mee was begonnen.
Maar je kent het wel, teveel andere dingen onder handen, vakanties...etc.
Het breigedeelte was eigenlijk al zo goed als af.
Maar de afwerking liet wat op zich wachten.
In het kader van : weg met die Ufo's, heb ik mij er afgelopen week eens toe gezet deze pop af te maken.
Want het is een geweldig patroon!
Ik heb het HIER gekocht bij Phoeny op Ravelry.
Een heel duidelijk ( Engels) patroon met veel foto's.
De pop is helemaal op 2 naalden gebreid.

En hier is hij dan:
LUKE
Een flinke pop!
Echt heel leuk om te maken, al moet je er de tijd voor nemen.
De koordjes in zijn jasje en schoentjes zijn door mijn vriend gedraaid ;)
Nu ben ik bezig met het vriendje van Luke, het hondje Pip.
Oke, en 1000 andere dingen natuurlijk....

                                      groetjes Pauline

16 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een knappert zeg! Super leuk geworden! Ik ga eens speuren naar het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar patronen zijn zeker de moeite waard! En ook helemaal niet duur!

      Verwijderen
  2. Wauw, wat is dat een stoere jongen. Knap gedaan hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh super Pauline! Wat een prachtig ventje! Ik vind hem helemaal leuk!
    (vooral die koordjes in zijn jack en schoenen natuurlijk ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, ik zal de complimenten doorgeven hoor...:)

      Verwijderen
  4. Mooie pop! Al zou ik dat in elkaar zetten wel weer een hele klus vinden....:-(
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is altijd iets waar ik ook tegen op zie...maar als je eenmaal bezig bent en het zo leuk ziet worden dan is het de moeite wel waard!

      Verwijderen
  5. Wat een schatje. Maar goed dat je hem hebt afgemaakt. Is toch zonde om die knappe vent te laten liggen. Jammer dat het een breipatroon is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een leuke pop zeg.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie moooooooi! Knap gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke lieve en stoere jongenspop!!!
    enne.. op 2 naalden klinkt in mijn oren al beter dan die breiende mannen poppen , want dat ziet er zooo ingewikkeld uit al die pietepeuterige armpjes en beentjes op 4 naalden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het! voor mij geen gegoochel met 4 of 5 naalden, en ik heb goed nieuws voor je! Bij de welbekende Zeeman is een boekje te koop met patronen van poppen ala Arne en Carlos..maar dan op 2 naalden gebreid! Dus ehhh, hollen!!!

      Verwijderen
  9. Een hele leuke jongen die Luke! Echt knap, maar lijkt me wel groot of bedriegt de foto? En op 2 naalden is misschien een oplossing voor veel breisters die 4 naalden niet kennen of niet onder de knie krijgen. Ik moet dringend naar de zeeman lees ik :)
    Benieuwd naar de hond en je 1000 andere dingen....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt het goed gezien hoor, de pop is van een flinke maat:55 cm.
    Gelukkig zijn er op internet ook genoeg patronen te vinden voor 2-naalden breisters, zoals ik! :)
    En ja, ga maar eens gauw een kijkje nemen bij Zeeman, dat boekje is echt leuk, en voor jou misschien ook wel interessant voor de kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen