zaterdag 12 oktober 2013

Weg met die UFO's !

Hier lagen nog wat grotere projecten, je kent dat wel...halve truien en nooit in elkaar gezette poppen of
beren.
Zo af en toe zet ik mij er dan ook toe om eens iets helemaal AF te maken.
Want dat geeft toch een heel goed gevoel, niet dan?
Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik het verzoek om een trui af te breien.
Het is van een kennis van mij die helaas zelf niet meer kan breien na een hersenbloeding waardoor ze halfzijdig verlamd is geraakt.
Zo'n verzoek zal ik natuurlijk nooit weigeren.
De trui is van 1 grote bol garen ( Suzanne) op naalden 5 gebreid.
Er zat ook een patroon bij dit garen en ze had zelf ooit het begin gemaakt.
Maar omdat ik er niet uitkwam waar ze was, en wat voor en achter was, heb ik dat deel uitgehaald en ben helemaal opnieuw begonnen.
De wol is werkelijk verschrikkelijk!
Ik heb deze trui EN het slechte patroon regelmatig verwenst.
Maar ja, als je iets beloofd...
Dus een week of wat geleden heb ik de boel weer opgezocht en zo bij de TV ging het nog vrij ongemerkt.
En dan ineens is hij af!
Vandaag alles in elkaar gezet, gelukkig ging dat prima.
Ik zet eerst alles op zijn plaats vast met veiligheidsspelden en heb een plastic stopnaald gebruikt omdat anders het krulletjesgaren niet te verwerken is.
De trui past erg goed in dit seizoen en ik ben dan ook blij dat ik hem binnenkort aan haar kan overhandigen!
Nu maar hopen dat ze tevreden is en dat de maat klopt.
En dan nu op naar de volgende trui...

                                                groetjes Pauline

8 opmerkingen:

  1. Prachtige trui geworden Pauline.

    Groetjes

    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie trui is het geworden! Op naar de volgende ufo...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig hé dat er weer een project f is. Goed geslaagd.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren die trui meis! Hoop dat hij past! Is altijd zo moeilijk "op maat" maken voor een ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo meis daar kun je je nog eens in vertonen, wat is ie gaaf

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief dat je de trui hebt afgemaakt!
    Ik vind hem er mooi uitzien, hopelijk past het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat het moeilijke wol en een lastig patroon was, maar ik vind de trui wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel lief dat je hem toch afgemaakt hebt. En zo te zien, is hij toch hartstikke leuk geworden. Ik heb ook zoveel UFO's liggen, en soms moet je je toch er toe zetten om er een AFFO van te maken, maar dat geeft toch weer een hoop voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen