woensdag 27 november 2013

Hondje

Dit grappige hondje heb ik als cadeautje voor iemand op mijn werk gebreid.
Dat was wel veel meer werk dan ik van tevoren had gedacht!
Hoewel het niet moeilijk is, allemaal rechte lapjes, was het toch veel en vrij saai breiwerk.
En dan nog het in elkaar zetten..
Het patroon komt uit een oud blad, "mijn creatieve hobby" dat geloof ik nu is samengegaan met hobbyhandig.
En let vooral op het detail he...het vilten vierkantje met hartje.
Dat was voor de ontvangster wel erg belangrijk! :)
Ze vroeg steeds of ik dat niet wilde vergeten.
Gelukkig was het niet erg dat het in plaats van een zwartgeruit strikje bij het voorbeeld, een rode was.
En ze was er blij mee!
Vandaag nog gegrapt: wel op tijd uitlaten hoor..anders ligt straks je hele kamer onder de kleine bolletjes wol!

                                        groetjes van Haak (brei...) heks Pauline

11 opmerkingen:

  1. ach en dan dat leuke detail met het hartje... ik vind hem enorm lief en mooi

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk hondje. Het hartje is wel erg schattig!
    En het strikje is helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het doet mij een beetje denken aan het hondje van Jip en Janneke. Das ook zo een vierkantig hondje. Maar wel heel cute...
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die leuk geworden. Daar zal ze wel heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk echt grappig,je krijgt er spontaan een glimlach van op je gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof onmiddellijk dat het best een hoop werk was, maar het resultaat is super! Vooral dat vierkantje met hartje :-) Geweldig! Deze hond wordt vast helemaal plat geknuffeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het ferm goed gelukt, toch een mooi hondje geworden, echt schattig! En dan met dat vierkantje met hart, een dotje!! Het was zeker het werk waard!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, daar doet hij aan denken, de hond van jip en Janneke.
    hij is heel goed geslaagd hoor, echt knuffelig.
    en je hebt gelijk, al die onderdelen en saai en dan nog aan elkaar zetten.
    ik moet zeggen dat dat mij altijd er weer van weerhoud om knuffels te maken met over gebleven garen.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen