zaterdag 14 december 2013

Adventssjaal

Ja, ook ik ben overstag gegaan!
Na een aantal dagen twijfelen ben ik toch maar begonnen aan dit project.
En het valt zeker niet altijd mee.
Er zitten moeilijke en makkelijke dagen tussen.Soms heb ik echt een flink stuk uit moeten halen.
Dag 3 en dag 5 bijvoorbeeld waren een ramp..
Elke dag komt er een patroon uit, vanaf 1 december tot de kerst.
Met kerst moet de sjaal dan klaar zijn.
Maar dat ga ik zeker niet meer redden.
Ik ben nu net aan dag 8 begonnen.
Op de foto zien jullie de randen tot en met dag 7.
Je kan natuurlijk meedoen wanneer je maar wil.
Ik ga er gewoon een nieuwjaarssjaal van maken!
Ik brei op naalden 3 met de dunne acryl van Action.
Zoals gewoonlijk....low-budget he...
Het breit lekker en is zacht.
Over het kleurgebruik heb ik lang getobd.
Maar aangezien ik dus al een flinke voorraad aan wolletjes in huis heb, vond ik het onzin nieuwe wol aan te schaffen.
Om het breien leuker te maken heb ik 6 kleuren gekozen en elke dag brei ik dus met een ander kleurtje.
Ik hoop en verwacht dat ik uit elk bolletje 4 randen kan breien.
Dat gaat echt een flinke sjaal worden!
Je kan het patroon HIER bij Anna in het Nederlands volgen.
( De Engelse versie staat op Ravelry )
Met al die ingewikkelde patroontjes is dat echt wel prettig, ook omdat zij eventuele fouten herstelt en uitleg en tips geeft!

                                          groetjes Pauline
 

6 opmerkingen:

  1. Wow, jij vordert snel! Ik zit pas aan dag 6 nu! Het wordt mooi met al die kleurtjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een leuk idee om bij iedere dag van kleur te wisselen!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk met die verschillende kleurtjes Pauline.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij liever dan ik. Ik vind dat je hele mooie kleuren hebt uitgekozen. Nog veel plezier met het maken van je sjaal.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfoe, lijkt me idd helemaal niet makkelijk!
    En elke dag zo'n stuk, dat zou ik nooit halen.
    Prachtig dat je dit doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die verschillende kleuren in jou advent sjaal.
    Ik heb ook met regelmaat de boel weer uitgetrokken omdat het niet klopt wat ik breide of er vielen steken af ;-)
    Ga nu dag 17 breien, het ziet er leuk uit en gemakkelijk te breien volgens Anna.

    BeantwoordenVerwijderen