donderdag 9 januari 2014

Kindertrui

Vorig jaar kwam ik op een rommelmarkt in het bejaardenhuis 2 oude Ariadne-kinderkranten tegen.
Volgens mij had ik ze het jaar daarvoor ook al gezien maar wist toen niet goed wat ik met kindertruien moest.
Maar sinds de zomer ( 2013) heb ik een kleine buurman van 5 jaar!
En o, wat is dat leuk!
Ik maakte al eens een Carstrui voor hem en nu liet ik hem een trui uitkiezen uit het blad.
Het werd een race-trui.

Zo'n kindertrui breien is erg leuk en schiet ook lekker op.
Alleen het mazen van het voorpand was een tijdrovende klus.
Maar ook dat was leuk om weer eens te doen, het is net borduren, en zoals de meesten wel weten doe ik DAT ook erg graag ( zie mijn persoonlijke blog).
Gistermiddag heb ik de laatste hand aan de trui gelegd en de hals afgemaakt.
Daarna kon ik niet wachten om het hem te gaan geven.

Zo grappig, ik kreeg applaus van de kleine man!
Hij vindt hem prachtig en ik kreeg op facebook vanochtend een berichtje met foto dat hij hem naar school heeft aangedaan.
Komt ook mooi uit nu, voor volgende week wordt koud weer voorspelt!

                                                   groetjes Pauline

11 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Je bent wel een super-buurvrouw!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjeetje wat een prachtige stoere trui!
    Ik zie hem al helemaal trots zijn!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bangelijk mooie trui. Niet moeilijk dat je op applaus werd onthaald.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt niet alleen turboborduurnaalden, maar ook turbobreinaalden!
    Prachtige trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een prachtige trui! Niet zo gek, dat je daar applaus voor kreeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende trui Pauline. Kan begrijpen dat buurjongen daar blij mee is.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahah heel herkenbaar deze trui!!
    zoiets heb ik voor mijn jongens ook gebreid vroeger!
    grappig toch dat iets leuks altijd leuk gevonden blijft.. hoe oud het ook is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die trui komt me ook bekend voor :-) misschien heb ik zelfs dat boekje hier ook nog.... Je buurjongen heeft maar wat geluk met jou, een trui krijgen die je zelf mag uitkiezen, toppie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow heerlijk!! ja zijn altijd leuke boeken, stonden altijd erg leuke truien in. Heb er ook genoeg gemaakt voor mijn jongens toen.

    BeantwoordenVerwijderen