woensdag 22 januari 2014

Noorse trui af!

Jawel, weer een "grote" klus geklaard!
Mijn Noorse trui is af!
Binnen een paar maanden, dus dat is niet eens zo gek he? ( ik begon eind september )
Het was leuk breien met al die motieven.
Maar wel een hoop werk, ook de afwerking natuurlijk, alle naden mooi sluiten en de draadjes wegwerken.
Deze trui heeft een rechte hals, de bies sla je naar binnen.
Dat is ook bij de onderrand van de trui zo.
Kijk, dat schoot nu WEL weer lekker op!
Niet naderhand nog een hele boord breien in de hals maar gelijk al klaar.
Het patroon komt uit de jaren 60!!
En nu weer helemaal actueel :)
Hij past prima, is zelfs aan de ruime kant voor mij. ( valt als L-XL )
Maar dat is wel lekker warm.
Ik heb de trui gebreid op naalden 3,5 met acryl van Wibra en Zeeman.
Totale kosten...ca 5 euro!
Je vindt dit patroon op het blog van Boon en Staak.



                                          groetjes Pauline

20 opmerkingen:

  1. Schitterend super gedaan. Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG! Schitterend gewoon! Ik droom van zo'n trui of sokken of handschoenen of iets in dat noors breiwerk! Maar dit is echt de max! Je hebt dit echt heel goed gedaan, ze past je perfect :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat super mooi. Grappig een patroon van de jaren 60 en zo nu! Leuk! Wat een werk trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Pauline, wat een knap werk! Het ziet er echt fantastisch uit, daar mag je heel erg trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige trui Pauline en dat voor 5 euro. Heerlijk he het inbreien van Noorse truien. Ik krijg er gelijk weer zin in. Geniet van je trui als het deze winter nog echt winter wordt.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een chique, dure trui ;-)... en zo hip uit de jaren 60, maar ja, dat zijn dan ook kei goede jaren hé...
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker goede jaren! haha, is ook de tijd waarin ik geboren ben! 1968...jeeee wat oud ben ik al!

      Verwijderen
  7. Wow, Pauline, je trui is prachtig!
    Ik wil er nog niet aan denken om zoiets te beginnen.
    Echt een knap staaltje breiwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Pauline en Esther, Prachtige blog is dit!! Ben ook volger geworden en Pauline mijn complimenten voor je Prachtige trui!! groetje Petra O.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjeetje meis wat een plaatje!
    Geweldig en dat voor dat prijsje hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW! Prachtig!!!! Meid wat heb je dat geweldig gedaan!!! Staat je gewoon zooooo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kijk daar kan je nu eens binnenpretjes om hebben als je showt met zo'n schitterende trui!!!! 5 euro!! terwijl hij er uit ziet als 150!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, zo is het maar net! En hij blijft ook mooi in de was, kan echt jaaaaren mee!

      Verwijderen
  12. Mooie trui, daar mag je trots op zijn, En je gehaakte deken is ook prachtig.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt geweldig mooi, zowel het werk als het patroon.
    hij staat je zo goed, ik wilde eerst zeggen; gooi je voeten erbij in de lucht, maar die trui is gewoon weg fantastisch.
    en dat in zo`n korte tijd en voor dat geld, dat geld is al om te lachen.
    nou, mooi gedaan hoor echt top!
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, die beentjes houd ik maar op de grond! Veel veiliger hoor, want sportief...ahum..nee, dat ben ik bepaald niet!

      Verwijderen
  14. een heel mooi trui is dat geworden hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een plaatje! Ik zag het patroon al bij Boon en Staak,leuk om hem nu in het 'echt' bij jou te zien. Hij is echt heel mooi geworden en je kunt er nog lang van genieten want de 'wol' blijft inderdaad lang mooi! Om die reden heb ik mijn noorse vest ook gemaakt van 'wol' van Zeeman, goedkoop én goed ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb ik toch helemaal dit blog met je Noorse trui gemist! Lief dat je het me even via de mail liet weten. Het is echt een prachtige trui geworden en hij staat je super! En zo leuk dat het van zo'n oud patroon is hé?! Groeten Marieke

    BeantwoordenVerwijderen