zondag 16 februari 2014

sokken-verslaving?



Jawel aangestoken door vriendinnen, toch ook maar geprobeerd om op 5 !!!! naalden sokken te breien. Mijn dochter vraagt er al tijden om dus nu toch maar gedaan. Nu brei ik altijd op 4 naalden, maar eigenlijk is 5 veel gemakkelijker!! Hoef je lang niet zo je best te doen om de naalden vast te houden....blijft beter zitten, minder steken-van-je-naald-glij-gevaar.

Boordsteek 2r en 2 av. Bovenkant sok ook 2r en 2 av, onderkant is tricotsteek, met als gevolg dat door de rekbaarheid de sokken als gegoten zitten. Ik heb de boemerang hiel gebreid, wat ik toch wel moeilijk vond.

Nu bezig met een scandinavische sok.....met een heel andere hiel, wat ik veel gemakkelijker vind.
Wilde graag het inbreien op 5 pennen proberen....een hele klus....maar heb zoveel mooie gezien....wil ik ook kunnnennnnn LOL.
Begin steeds meer op een brei-heks te lijken hahahaahahha

Fijne zondag, groetjes Esther

9 opmerkingen:

  1. Jullie gaan lekker warme voeten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sokken, sokken breien is inderdaad verslavend! Ook ik vind 5 naalden handiger dan 4 maar sinds ik de rondbreinaald ontdekt heb en de magic loop techniek, brei ik op de rondbreinaald.

    Groetjes,
    Elln

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sokken en een mooie kleur!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welcome to the club zou ik zeggen, hier woont ook een sokkenverslaafde! Het hele jaar rond staat hier een paar sokken op de pennen, maar ik brei ze meestal op 4 grote naalden, handschoenen brei ik op de kleine naaldjes.
    Jij hebt weer een prachtpaar gemaakt voor je dochter!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, herkenbaar! In het begin zat ik binnen de kortste keren alsnog op vier pennen te breien, maar uiteindelijk ben ik ook fan van het breien op vijf pennen. Ook het tellen is zo veel makkelijker!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb het nog geleerd om met vier naalden te breien. Ik denk dat vijf naalden gemakkelijker is. Mooi gedaan hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh Esther, je liet me even schrikken! ik dacht dat Pauline EINDELIJK sokken had leren breien. .................
    nou ja, het zal er toch wel een keer van komen hoor, Pauline!!!!!!
    het zijn mooie sokken geworden.
    ik brei altijd met rondbrei nld. en de magic loop opzet. maar ik vind nu eindelijk de boven naar beneden techniek ook mooi.
    het inbreien heb ik al gedaan en nu wil ik meer gaan kabelen en kant werk doen, in sokken.
    groetjtes miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee hoor Miek...dat zit er niet echt in bij mij, ik heb al tijden 1 sok af met heel veel moeite...en of nummer 2 er ooit gaat komen??
      Gelukkig heb ik prachtige sokken van jou gehad! :) Brei ik wel vestjes en truitjes en zo...

      Verwijderen
  8. Oh, prachtig! Gelukkig moet je er van ieder exemplaar 2 breien (in de regel dan ;-) )
    Ach, je kunt nog altijd de blognaam veranderen in haak- en breiheksen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen