zaterdag 29 maart 2014

Ketting van Miek

In een dagje heb ik deze leuke ketting gebreid.
"royal blue" noem ik hem.
Want ziet het er niet koninklijk uit?
Ik heb blauw garen met een goudglitter erin gebruikt en 2 draadjes dunne witte wol.
Je hoeft maar een aantal toeren te breien en dan ook nog in een leuke afwisselende steek.
Alleen het samenbreien van de 1 na laatste toeren vond ik wat lastig.
De laatste toer is weer extra leuk door het toevoegen van kraaltjes.

Je vindt het patroon van Miek op haar blog :"door de wol geverfd"
En wees gerust, het kriebelt of prikt totaal niet en is vederlicht in het dragen!
Ideaal voor wat wegwerken van restjes.
Je creëert een erg leuk accessoire.

                                                          groetjes Pauline

5 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi resultaat! Veel plezier ervan!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai Pauline, nu weet ik waarom je het lastig vind om het samen te breien.
    je moet de rij die je samen breid met de achterkant steek van de tweede rij pakken!
    dan heb je een achterlusje waar je pen doorheen kan, of je haalt je draad met een haaknld er door heen en zet/legt hem op de breinaald.
    je ketting ziet er mooi uit! en snel gemaakt zeg! maar dat is met alles zo bij jou he? groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige ketting, moet ik onthouden voor als ik weer eens niet weet wat te doen met mijn restjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk idee!!!!
    zo kan je bij elk kledingstuk een bijpassende ketting haken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen