donderdag 20 maart 2014

Nog meer sokken!

Ja, nu kan ik het echt!
Mijn 2e paar sokken is me goed afgegaan.
Het is ook lekker om erbij te doen, je pakt het makkelijk op, kan er ook mee buiten zitten en neemt het zo mee.
Deze heb ik zonder patroon gebreid, gewoon om ervaring op te doen.
De hiel kon ik bij de 2e sok uit mijn hoofd!
Deze sokken zijn ook weer vanaf de teen gebreid.
Nu eens gaan kijken of ik het ook vanaf de boord kan...
Ik gebruik de magic-loop methode die Miek me leerde.
Deze methode maakt gebruik van een rondbreinaald.
Ideaal voor mij!
Genoeg plannen nog, al zijn wollen sokken waarschijnlijk de komende tijd niet zo nodig.
Ik draag ze namelijk vooral in bed en in huis, in mijn laarzen en schoenen zit dat niet zo lekker.
Behalve met sokken breien ben ik nog met een heleboel andere dingen bezig!
Want stilzitten...nee, dat staat niet in mijn woordenboek.
Zo heb ik een opdracht voor een kindertraktatie, haak ik een deken, brei ik cadeautjes en haak ik een speciale verrassing en natuurlijk brei ik ook weer iets op de breiclub.
Daarnaast borduur ik nog ( zie mijn eigen blog) en werk ik met vilt...
Okee, beetje veel he?
Vandaar dat je soms niets van mij hoort, dan ben ik gewoon lekker bezig!

                                       groetjes Pauline

13 opmerkingen:

  1. Ja dat mag je wel zeggen dat je druk bezig bent. Niet vergeten om op tijd een foto te nemen, zodat we kunnen mee genieten.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sokken.
    Ga me aan mijn eerste paar wagen. Spannend!
    Welk patroon gebruik jij?
    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik de methode en het gratis patroon dat je kan vinden op:
      www.knitpurlhunter.com
      Er zijn overal filmpjes van, heel handig!

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Ze heeft leuke patronen.

      Verwijderen
  3. Je sokken zien er lekker warm uit!
    Doe maar rustig verder met al je projecten, maar vergeet af en toe niet iets te tonen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, ik zal er aan denken...alleen, de tijd gaat zo snel!!

      Verwijderen
  4. Leuk garen heb je gebruikt!
    Fijn dat je nog genoeg te doen hebt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat garen had ik nog liggen, gehad van de andere haakheks!

      Verwijderen
  5. <dat je lekker bezig bent dat zien we, alweer een paar sokken af! Je doet het maar en ze zijn prachtig, ook al zijn ze aan de teen begonnen, deed ik nog nooit, ik begin altijd bij de boord :-) En je hebt nog veel lopende projecten lees ik, we zien hier binnenkort wel meer van waarschijnlijk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent echt een creatieve duizendpoot, hè ;-)
    Mooie sokken heb je gemaakt, heel knap dat je dat nu al zonder patroon kunt (met patroon vind ik het al knap, maar zonder is nóg knapper!
    Ik ben benieuwd wat we nog allemaal te zien krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sokken Pauline, en ik ben ook heel nieuwsgierig wat we nog te zien krijgen!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi hoor, we zijn trost op je, je doet het wel heel erg snel zeg!!!!
    maar zonder gekheid, ik ben blij dat je het nu kan, altijd leuk als je weer wat geleerd hebt.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen