maandag 31 maart 2014

Podenco


DIT PATROON IS NIET BIJ MIJ TE KOOP EN IK VERSTREK ER OOK GEEN KOPIE VAN !



Ooit van gehoord? Van een Podenco?
Dat is een hondenras!
Podenco's zijn halfwindhonden en dat kan je ook wel zien.
Het is een jachthond.
Mijn vriend heeft zo'n hond gehad.
En afgelopen zondag was mijn vriend jarig!
Dus wilde ik een origineel cadeau voor hem hebben.
Helemaal geheim heb ik het niet kunnen houden want ik moest toch echt wat meer informatie hebben over hoe zijn hond er uit heeft gezien.
Er waren namelijk weinig foto's van haar en dan ook nog eens erg onduidelijk.
Dus dat ik iets aan het maken was had hij wel door.
Maar dat het een bijna levensgrote hond zou worden had hij vast NIET gedacht!
Ik heb er veel plezier in gehad het beest te haken.
Het was en is dan ook een geweldig patroon!
Dat heb ik HIER gekocht op Ravelry.
Het is een patroon van Lenora Conlon.
Natuurlijk, het kost wat...maar dan heb je ook iets heel leuks!
Het patroon is duidelijk, niet moeilijk en foutloos en ik heb de hond dan ook probleemloos kunnen haken.
Ik deed er 2 weken over.

De "platen" want zo noem je die vlekken, heb ik van vilt geknipt en op de hond gefestonneerd.
De hond is opgevuld met anderhalf vulkussen van de Action.
Ik koop dan zo,n binnenkussentje en haal de vulling er uit.
Voor de hond heb ik 6 bollen naturel acryl gebruikt van de firma Beyer.
Onze hobbyzaak verkoopt die.
Het is gehaakt op naald 4.En ze heeft echte bruine veiligheidsogen.

Nou hier is ze dan: Chica!
0169






                                               groetjes Pauline

15 opmerkingen:

  1. Wow, knap gemaakt! Een heel bijzonder cadeau!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Je ziet zelfs de spieren in haar poten :-)
    Onwijs knap gedaan! Daar is je vriend vast heel blij mee! (wel makkelijk dat deze niet hoeft te eten en nooit uitgelaten hoeft te worden :p )
    Gefeliciteerd met je vriend's verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wauw! wat een plaatje! Super gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is mooi geworden. Heel erg leuk zo'n grote.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is echt onwijs leuk geworden en wat een orgineel kado zeg!!!!


    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is echt super de super, en hij kleurt zo goed bij basso!hahahaha
    je hebt het weer erg snel klaar gekregen he?
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzonder cadeau, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Pauline, wat een leuk origineel cadeau had jij voor je vriend! Die zal vast stomverbaasd geweest zijn bij het zien van zo'n grote hond! Echt heel knap gedaan en op zo korte tijd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! Wat gaaf!!! Wat zal hij daar blij mee zijn!! Staat vast erg mooi bij de andere dingen zoals de giraf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, neen kei geweldig. Daar zal de vriend wel blij mee geweest zijn. Super gedaan !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dan! Dat is nog eens een haakwerk waar je eer van hebt. Errug mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig geworden Pauline!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Pauline, ik ben de laatste tijd een beetje haakverslaafd en zou graag een kopie van onze Galgo gaan haken, naar jouw geweldige voorbeeld. Helaas kan ik het patroon niet meer bestellen op Ravelry, kan ik het misschien van jou overnemen?
    Gr. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie hond is dit!
    Helaas is het patroon niet meer te koop.
    Zou ik het patroon van u mogen kopen?
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen