zondag 9 maart 2014

sokken, sokken, sokken....





Zooow de warme sokken van mijn dochter. Ze zijn al een tijdje klaar, foto liet even op zich wachten. Ondertussen ben ik een paar voor mezelf gaan breien, op een heel andere manier, beginnend bij de teen. En dit is veeel makkelijker, ook deze hiel vind ik veel prettiger om te breien. Dus na 3 paar sokken weet ik nu welke bij mij past ;)



Heerlijke sokken om aan te hebben op de bank, er zit 35% wol in dus lekker warm.

Momenteel heb ik weer een paar op de rondbreinaald staan en nu gebruik ik de techniek 2 tegelijkertijd. Leek me wel wat voor mij, want ik vind het lastig om 2 precies hetzelfde te breien hahahahahhhaha.

Maaaaaaaaaaaar ik kan ook nog haken hoor. Ik heb voor het eerst bloempotjes gehaakt met Zpaghetti. Jee wat een zwaar werk, ik hou het niet langer vol dan zo'n 20 minuten en dan protesteren mijn vingers toch echt. Gelukkig waren het niet zulke grote werkjes, ze zitten om Ikea plantjes. Mijn bedoeling was om ook nog grotere potten te omhaken, maar voor nu ligt dat zware werk even in de kast.


Het is prachtig weer, deuren open, de was hangt lekker in de zon....dit wordt een heerlijk relax dagje.
Fijne zondag allemaal.

groet, Esther

10 opmerkingen:

  1. Gelukkig ben jij nu lekker bezig en neem je even het stokje van me over...hier staat alles op een laag pitje, genoeg waar ik mee bezig ben maar nog niets om te laten zien.Mooie sokken hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, je gaat opeens als een speer ;-)
    Mooie sokken!
    Lekker he, dat zonnetje, slurp die stralen maar op, dat doet een mens goed :-)
    Je bloempotje is ook leuk zo. Ik heb het ook niet op zpaghetti hoor, veel te zwaar, is niet meer ontspannend dan. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sokken breidde ik vroeger altijd vanaf de teen, ik wist neit eens dat het andersom kon hahahah
    en ja dat textielgaren haken is een soort topsport.
    je sokken en potje zijn prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie sokken voor je dochter, het is wel makkelijker zo`n patroon van boven af te maken (omdat de meeste beschrijvingen van boven af zijn) maar van de teen naar boven geeft veel meer vrijheid in hoe veel wol je gebruikt.
    maar twee tegelijk vind ik lastig, dus dat laat ik aan me voorbij gaan.
    heerlijk al die sokken te zien.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sokken met inbreiwerk! Je maakt echte kunstwerkjes, mooi! Zelf brei in altijd de klassieke sokken, heb nog een paar gemaakt door met de tenen te beginnen, weer iets om op mijn to-do lijst te zetten! En 2 tegelijk deed ik ook nog nooit, ook niet op een rondbreinaald.
    Je bloempotjes zijn erg knap!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sokken met inbreiwerk! Je maakt echte kunstwerkjes, mooi! Zelf brei in altijd de klassieke sokken, heb nog een paar gemaakt door met de tenen te beginnen, weer iets om op mijn to-do lijst te zetten! En 2 tegelijk deed ik ook nog nooit, ook niet op een rondbreinaald.
    Je bloempotjes zijn erg knap!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat prachtige sokken! En met patroon in en al.
    Fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij bent aangestoken door Paulien zeker met het breien vanaf de teen. Ik heb een poging gedaan maar pffffffffffffffffffff. Breien is geloof ik nog niet een van mijn beste dingen haha. Maar ik hoop het ook onder de knie te krijgen.
    Jouw sokken zien er super uit. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met dit mooie weer ga je die leuke sokken niet veel kunnen aandoen. Maar je bent dan toch voorzien voor de winter.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn toch wel leuke projecten: sokken breien.
    Het haken met Zpagetti vind ik ook zwaar. Je hebt wél heel snel een leuk resultaat!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen