maandag 9 juni 2014

Omslagdoek

Er lagen al een tijdje een paar mooie, gekregen, bollen katoen met bamboe in mijn wolmand.
Van Scheepjeswol.
En toen vond ik DIT patroon en wist ik dat ik dat er van wilde maken!
Je haakt volgens een schema en als je eenmaal weet wat de tekentjes voorstellen is dat echt niet moeilijk!
Laat het je dus niet afschrikken want het patroon is verder heel eenvoudig.
Leuke van deze shawl is dat je bij de brede kant begint en dus steeds minder steken krijgt in plaats van meer.
Ik heb gehaakt met naald 4.
Het garen is mooi en zacht maar splijt helaas wel makkelijk waardoor het soms lastig haken was.
Ik had genoeg aan 150 gram.


groetjes Pauline

7 opmerkingen:

  1. O, wat een mooie omslagdoek heb je aan je waslijn getoverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar 150gr nodig? Wauw das weinig voor zo een mooie sjaal.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal!
    Na mijn South Bay sjaal, heb ik de smaak ook te pakken.
    Maar ben nu wel weer terug met granny's bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi resultaat! Vervelend dat het garen niet fijn haakte, maar dat heb je wel eens.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie omslagdoek heb je gemaakt Pauline met echt niet zo heel veel wol. Kan bijna niet wachten om ook met mijn bol unicatwol zoiets te maken :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hangt daar voor iets moois zeg!

    BeantwoordenVerwijderen